Seminarium magisterkie dydaktyczne 09-SMD1-34
Student zna siatkę terminów dotyczących komunikacji interkulturowej, potrafi opisać jej specyfikę i charakterystyczne zjawiska, zna współczesne koncepcje dotyczące zjawiska interkulturowości i potrafi je krytycznie ocenić. Jest świadomy wagi komunikacji interkulturowej, potrafi docenić walory i trudności mediacji interkulturowej i wie, jak je uwzględniać w kształceniu kompetencji interkulturowej. Rozumie złożoność wyznaczników rozwoju sprawności mówienia w języku obcym i wie, jak to ekonomicznie wykorzystać w praktyce dydaktycznej. Potrafi ująć daną koncepcję w postaci modelu graficznego, a także porównać alternatywne modele i koncepcje.
Rozumie pojęcia: nauka (empiryczna), teoria, model, aplikacja, koncepcja, ujęcie, perspektywa i potrafi krytycznie referować treści glottodydaktycznych publikacji naukowych. Potrafi odróżnić stwierdzenia o różnym statusie pod względem obiektywności i intencji (np. fakt, opinia, teza, postulat). Potrafi kompetentnie argumentować różne punkty widzenia i stanowiska. Potrafi docenić walory poszczególnych koncepcji i ujęć, a także rozumie ich ograniczenia i ewentualne niedostatki. Zna główne publikacje i czasopisma glottodydaktyczne. Potrafi określić profil i walory danej publikacji.
Student potrafi sprecyzować swoje zainteresowania poznawcze w postaci wstępnego projektu pracy magisterskiej
Literatura
Bronckart, J.-P. 1996. "L'acquisition des discours. Le point de vue de l'interactionnisme socio-discursif ». FDM, No spéc. : « Le discours : Enjeux et perspectives ». 55-64.
Duszak, A. 2002. « Języki, kultury, wspólnoty ». Dans: Kopczyński, A. et Zalewska-Okrutna, U. "Język rodzimy a język obcy. Komunikacja, przekład, dydaktyka". Warszawa: Wyd. UW. 7-22.
Frumholz, M. 2001. « Voix, parole, identité et représentations, le point de vue d'une thérapeute ». FDM, No spéc. : « Oral : variabilité et apprentissages ». 114-120.
Macrae, C.N., Stangor, Ch. Hewstone, M. 1999. Stereotypy i uprzedzenia. Gdańsk: GWP.
Trompenaars, F. et Ch. Hampden-Turner, 2002. Siedem wymiarów kultury. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
van Dijk, T. A. 1996. "De la grammaire de textes à l'analyse socio-politique du discours". FDM, No spéc. « Le discours: enjeux et perspectives ». 16-29.
Wilczyńska, W. 2004. « Identité bilingue et compétence personnalisée », French Studies in Southern Africa 33. 94-112.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: