Seminarium magisterskie – dydaktyczne 09-SMD-ZU-ROM-14
Wprowadzenie w dziedzinę (przypomnienie wiadomości z poziomu licencjackiego odnośnie do dydaktyki języka francuskiego jako obcego oraz przedmiotu i zakresu badań) – prezentacja prowadzącego oraz sprawozdanie z doświadczeń studentów. Każdy student przedstawia ustnie na zajęciach przeczytane uprzednio artykuły naukowe, wskazuje hipotezy i problemy badawcze oraz kluczową teminologię.
Analiza tekstów naukowych pod kątem formułowania problemów badawczych, hipotez oraz terminologii. Każdy student proponuje (wstępnie) dziedziny tematyczne i tematy, które mogą jego zdaniem stanowić przedmiot pracy magisterskiej
Na podstawie odpowiednio przygotowanego materiału ćwiczenia redakcyjne (analiza, synteza, raport itp.)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań teoretycznych i badawczych w zakresie dydaktyki języka francuskiego jako obcego,
- zna różne podejścia i metody badawcze stosowane w dydaktyce języka francuskiego jako obcego i dobiera do nich odpowiednią terminologię,
- potrafi samodzielnie wyszukać literaturę potrzebną do zorientowania się w badaniach naukowych oraz dokonać jej wyboru odpowiednio do tematyki,
- rozpoznaje dyskurs naukowy jako typ mający swoją specyfikę; prawidłowo interpretuje treści zawarte w pracach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym; korzysta z różnych opracowań,
- rozpoznaje hipotezy badawcze i pytania problemowe w analizowanych opracowaniach naukowych oraz potrafi je samodzielnie sformułować na podstawie opracowań,
- prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; rozpoznaje w nich elementy analityczne, syntetyczne oraz sprawozdawcze,
- rozróżnia wymogi formalne stawiane pracom naukowym od innych,
- wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.)
- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)
- umiejętność wyszukania fachowej literatury
- lektura tekstów naukowych
- współpraca z kolegami i z promotorem
Terminy spotkań z promotorem w roku akad. 2016/2017, semestr zimowy
1. 5.11.2016 g. 11:30 - 13:45
2. 26.11.2016 g. 14:15 - 16:30
3. 10.12.2016 g. 14:15 - 16:30
4. 7.01.2017 g. 11:30 - 13:45
5. 21.01.2017 g. 14:15 - 16:30
Kryterium ogólne dla seminarium magisterskiego:
Uczestnictwo na zajęciach oraz regularne konsultacje z promotorem w celu określenia zainteresowań badawczych, samodzielna lektura wybranych prac naukowych. Warunkiem zaliczenia semestru letniego jest określenie w porozumieniu z promotorem przedmiotu i zakresu pracy oraz opracowanie projektu przyszłej pracy magisterskiej.
Terminy spotkań z promotorem w roku akad. 2014/2015:
8 listopada 2014 r. g. 11:30 - 13:45
15 listopada 2014 r. g. 11:30 - 13:45
22 listopada 2014 r. g. 11:30 - 13:45
10 stycznia 2015 r. g. 11:30 - 13:45
17 stycznia 2015 r. g. 11:30 - 13:45
Literatura
Szerokie spektrum opracowań z zakresu dydaktyki języka francuskiego jako obcego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: