Seminarium magisterskie dydaktyczne 09-SMD-1MF-14
Zajęcia w I roku cyklu magisterskiego ukierunkowane są na krytyczny odbiór i przekrojową (transwersalną) analizę wybranych pozycji bibliograficznych.
Podejmowane wątki i zagadnienia są naświetlane w sposób możliwie pogłębiony, poprzez ich osadzanie w odnośnych ujęciach teoretycznych, kontrastowanie i/lub różnicowanie z innym ujęciami. Szczególnie eksponuje się cele przyświecające poszczególnym pracom, dobierane po temu środki i metody. Student uwrażliwiany jest na kwestie teoretyczne (w tym terminologiczne), jak i metodologiczne, związane z daną konceptualizacją problemu badawczego. Jednocześnie wprowadzany jest w złożoność poszczególnych zagadnień, jak i względność uzyskiwanego wglądu i/lub wyników.
W cyklu 2020/SZ:
Zajęcia odbywają się w języku francuskim. Obejmują one głównie odpowiednio ukierunkowywane dyskusje, w oparciu o każdorazowo wyznaczaną porcję lektur (artykułów). |
W cyklu 2021/SZ:
Zajęcia odbywają się w języku francuskim. Obejmują one głównie odpowiednio ukierunkowywane dyskusje, w oparciu o każdorazowo wyznaczaną porcję lektur (artykułów). |
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań teoretycznych i badawczych w zakresie dydaktyki języka francuskiego jako obcego
2/ zna różne podejścia i metody badawcze stosowane w dydaktyce języka francuskiego jako obcego i dobiera do nich odpowiednią terminologię
3/ potrafi samodzielnie wyszukać literaturę potrzebną do zorientowania się w badaniach naukowych oraz dokonać jej wyboru odpowiednio do tematyki
4/ rozpoznaje dyskurs naukowy jako typ mający swoją specyfikę; prawidłowo interpretuje treści zawarte w pracach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym; korzysta z różnych opracowań
5/ rozpoznaje hipotezy badawcze i pytania problemowe w analizowanych opracowaniach naukowych oraz potrafi je samodzielnie sformułować na podstawie opracowań
6/ prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; rozpoznaje w nich elementy analityczne, syntetyczne oraz sprawozdawcze,
7/ rozróżnia wymogi formalne stawiane pracom naukowym od innych form wypowiedzi
8/ wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach (dopuszcza się 1 obecność nieusprawiedliwioną i 2 usprawiedliwione)
- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.)
- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)
- umiejętność wyszukania fachowej literatury
- krytyczna lektura tekstów naukowych
- współpraca z kolegami i z promotorem
Literatura
Szerokie spektrum opracowań z zakresu dydaktyki języka francuskiego jako obcego.
W cyklu 2020/SZ:
Ze względu na seminaryjny charakter zajęć nie podaje się jednolitego spisu literatury ogólnej. |
W cyklu 2021/SZ:
Ze względu na seminaryjny charakter zajęć nie podaje się jednolitego spisu literatury ogólnej. |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Warunki i tryb odbywania zajęć dydaktycznych Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach Warunki i tryb uzyskiwania zaliczenia Termin zaliczenia |
W cyklu 2021/SZ:
Warunki i tryb odbywania zajęć dydaktycznych Warunki usprawiedliwiania i odrabiania nieobecności na zajęciach Warunki i tryb uzyskiwania zaliczenia Termin zaliczenia |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: