Seminarium magisterskie 09-SM-ZU-HISZ-24
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań badawczych w zakresie językoznawstwa hiszpańskiego lub dydaktyce j. hiszpańskiego jako obcego
Zna różne podejścia stosowane w analizie językoznawczej i dobiera do nich odpowiednią terminologię
Potrafi samodzielnie wyszukać literaturę potrzebną do zorientowania się w badaniach naukowych oraz dokonać jej wyboru odpowiednio do tematyki
Rozpoznaje dyskurs naukowy jako typ mający swoją specyfikę; prawidłowo interpretuje treści zawarte w pracach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym; korzysta z różnych opracowań, dostrzega relacje między tradycyjnym opisem a wybranymi formalizmami
Rozpoznaje kryteria doboru odpowiedniego materiału do badań; wie, że korpus badawczy musi być reprezentatywny dla analizowanego zjawiska; potrafi rozpoznawać i opisywać różne typy tekstów (literackie, specjalistyczne, medialne itp.) i charakteryzować je w terminach językoznawczych
Na podstawie zdobytej wiedzy, student określa swój korpus badawczy oraz potrafi przeanalizować wybrane zjawiska
Prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; rozpoznaje w nich elementy analityczne, syntetyczne oraz sprawozdawcze,
Rozróżnia wymogi formalne stawiane pracom naukowym od innych
Prawidłowo interpretuje wyniki badań językoznawczych i potrafi dostrzec ich zastosowanie (np. w dydaktyce, w leksykografii, w przekładoznawstwie, w nowych technologiach związanych z językiem naturalnym)
Wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję
Praktyki zawodowe
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.)
- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)
- umiejętność wyszukania fachowej literatury
- lektura tekstów naukowych
- współpraca z kolegami i z promotorem
Literatura
ARIZA, M., (1998). El comentario filológico de textos, Arco/Libros, Madrid.
BIELEC, E., J., (2000). Podręcznik pisania prac, Drukarnia Patria, Kraków.
ECO, U., (2006). Cómo se hace una tesis, Gedisa, Barcelona.
CREME, P., (2000). Escribir en la universidad, Gedisa , Barcelona, 2001.
LAPESA, R. (1996). El español moderno y contemporáneo, Gredos, Madrid. .
MAĆKIEWICZ J., (1995). Jak pisać teksty naukowe, UG, Gdańsk.
OLIVER, P., (1999). Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków.
PYTKOWSKi W., (1995). Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa.
PUŁŁO, A., (2004). Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Lexis Nexis, Warszawa.
Wilczyńska W, Michońska-Stadnik A., (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce, Avalon, Kraków
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: