Seminarium licencjackie literaturoznawcze 09-SLL-6LF-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Wprowadzenie do tematyki seminarium
Lektura i omawianie właściwie dobranej literatury naukowej z zakresu metodologii badań literackich
Kryteria doboru korpusu tekstowego
Wymogi merytoryczne i formalne stawiane pracom dyplomowym
Zasady konstruowania planu pracy licencjackiej
Redakcja poszczególnych fragmentów pracy zgodnie z przedmiotem i zakresem badań oraz wymogami formalnymi stawianymi pracom licencjackim
Zakończenie redakcji pracy licencjackiej
Powtórka materiału oraz przygotowanie się do egzaminu licencjackiego
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań badawczych w zakresie literaturoznawstwa francuskiego
zna różne podejścia metodologiczne stosowane w badaniu tekstu literackiego i zna odpowiednią terminologię
potrafi samodzielnie dobierać literaturę przedmiotu do badanego zagadnienia
zna wymogi merytoryczne i formalne stawiane pracom naukowym
wykazuje aktywną postawę na zajęciach, jest otwarty na dyskusję, potrafi współpracować z kolegami w grupie i z promotorem
potrafi właściwie dobrać bibliografię i zredagować plan pracy licencjackiej
umie zredagować w sposób spójny i logiczny poszczególne fragmenty pracy
posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje odpowiednie do uzyskania tytułu zawodowego licencjata w zakresie filologii romańskiej, a w szczególności ma ukończoną pracę licencjacką
potrafi zdać z wynikiem pozytywnym egzamin licencjacki na podstawie doświadczenia nabytego w trakcie seminarium licencjackiego oraz innych zajęć kierunkowych
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Egzamin ustny
Redakcja pracy dyplomowej
Bieżące konsultacje z promotorem
Dwie recenzje pisemne pracy licencjackiej
Kryteria oceniania wg skali stosowanej na UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
BURZYŃSKA A., MARKOWSKI M., (2006) Teorie literatury XX wieku, Znak, Kraków.
CULLER J., (1998), Teoria literatury. Bardzo krótkie wprowadzenie, Prószyński i S-ka, W-wa.
GŁOWIŃSKI M. ET AL., (1998) Słownik terminów literackich, Ossolineum, W-wa.
MAĆKIEWICZ J., (1995). Jak pisać teksty naukowe, UG, Gdańsk.
MITOSEK Z., (1995), Teorie badań literackich, PWN, W-wa.
OLIVER, P., (1999). Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków.
PYTKOWSKi W., (1995). Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, W-wa.
PUŁŁO, A., (2004). Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Lexis Nexis, W-wa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: