Seminarium licencjackie językoznawcze 09-SLJ-6LH-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Rozumie i przedstawia specyfikę badań językoznawczych i/lub w zakresie wybranych zagadnień dydaktycznych
Samodzielnie analizuje prace naukowe z wybranej dziedziny językoznawstwa i/lub dydaktyki języka hiszpańskiego. Stosuje określone metody badawcze.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury i opracowania pracy licencjackiej.
Zna założenia pisania pracy z dydaktyki językowej. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje odpowiednie do uzyskania tytułu zawodowego licencjat na kierunku filologia w zakresie językoznawstwo hiszpańskie, językoznawstwo porównawcze lub dydaktyka, a w szczególności ma ukończoną pracę licencjacką.
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Potrafi wybrać temat, dziedzinę oraz określić problem badawczy pracy licencjackiej z zakresu językoznawstwa lub dydaktyki j. hiszpańskiego.
Dzięki doświadczeniu nabytym podczas seminarium oraz innych zajęć kierunkowych potrafi zdać egzamin dyplomowy (ustny) z wynikiem pozytywnym.
Wie, jak kompletować wybraną bibliografię, zna zasady cytowania, umie redagować noty bibliograficzne.
Samodzielnie opracowuje materiały źródłowe. Zna zasady obsługi edytora tekstu
Korzysta ze źródeł literaturowych; wie, jak korzystać ze źródeł elektronicznych (Internet)
Kryteria oceniania
Metody:
Esej
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Kryteria:
5,0 – znakomita praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.)
4.5 – bardzo dobra praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.)
4.0 – dobra praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.)
3.5 – zadowalająca praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.), ale ze znacznymi niedociągnięciami merytorycznymi, formalnymi i technicznymi
3.0 – zadowalająca praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.), ale z licznymi błędami merytorycznymi, formalnymi i technicznymi
2.0 – brak napisanej pracy licencjackiej
Literatura
‒ ARIZA, M., (1998). El comentario filológico de textos, Arco/Libros, Madrid.
‒ BIELEC, E., J., (2000). Podręcznik pisania prac, Drukarnia Patria, Kraków.
‒ ECO, U., (2006). Cómo se hace una tesis, Gedisa, Barcelona.
‒ CREME, P., (2000). Escribir en la universidad, Gedisa , Barcelona, 2001.
‒ LAPESA, R. (1996). El español moderno y contemporáneo, Gredos, Madrid. .
‒ MAĆKIEWICZ J., (1995). Jak pisać teksty naukowe, UG, Gdańsk.
‒ OLIVER, P., (1999). Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków.
‒ PYTKOWSKi W., (1995). Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa.
‒ PUŁŁO, A., (2004). Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Lexis Nexis, Warszawa.
‒ WILCZYŃSKA, W., MICHOŃSKA-STADNIK A., (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce, Avalon, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: