Seminarium licenjackie językoznawcze 09-SLJ-6LF-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Specyfika badań językoznawczych w zakresie analizy porównawczej języka francuskiego i innych języków, w tym dialektów i jego odmian
Interdyscyplinarność w badaniach nad językiem. Uwarunkowania kulturowe języka
Podstawowe metody badawcze. Techniki analizy tekstu naukowego. Analiza wybranych artykułów naukowych z dziedziny językoznawstwa francuskiego
Struktura pracy licencjackiej
Rodzaj, struktura oraz cele prac: aplikacyjnej, analityczno-krytycznej i empirycznej
Podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Zasady dotyczące wyboru dziedziny, tematu oraz określenia problemu badawczego pracy licencjackiej z zakresu językoznawstwa francuskiego. Kryteria oceny pracy licencjackiej
Zasady doboru bibliografii, zasady cytowania i pisania not bibliograficznych. Podstawowe zasady edytorskie dotyczące tekstu
Analiza samodzielnie wybranego materiału badawczego
Prezentacja poszczególnych rozdziałów pracy licencjackiej
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
wyjaśnia specyfikę badań językoznawczych w zakresie analizy porównawczej języka francuskiego i języka polskiego.
ma świadomość kompleksowej natury języka ze szczególnym uwzględnieniem obszaru kulturowego języka francuskiego
analizuje wybrane artykuły naukowe z dziedziny językoznawstwa. Zna podstawowe metody badawcze.
ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury i opracowania pracy licencjackiej.
zna założenia pisania pracy językoznawczej. Identyfikuje rodzaj prac: aplikacyjnej, analityczno - krytycznej i empirycznej oraz wyjaśnia ich cele oraz strukturę.
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
potrafi wybrać temat, dziedzinę oraz określić problem badawczy pracy licencjackiej z zakresu językoznawstwa j. francuskiego. Zna kryteria oceny pracy licencjackiej.
wie jak kompletować wybraną bibliografię, zna zasady cytowania, umie redagować noty bibliograficzne.
potrafi samodzielnie wykonać analizę wybranego materiału badawczego
korzysta ze źródeł literaturowych; wie jak korzystać ze źródeł elektronicznych (Internet).
potrafi napisać pracę licencjacką na wybrany/zadany temat.
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Projekt
Raport
Prezentacja multimedialna
Kryteria oceniania wg skali stosowanej na UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura dobierana jest indywidualnie stosownie do tematu pracy licencjackiej przygotowywanej przez studenta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: