Seminarium licencjackie dydaktyczne 09-SLD-6LF-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Specyfika glottodydaktyki jako nauki
Podstawowe metody badawcze. Strategie lektury tekstu naukowego.
Cel i struktura pracy licencjackiej.
Podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Zasady dotyczące wyboru tematu oraz określenia problemu badawczego pracy licencjackiej z zakresu dydaktyki języka francuskiego. Kryteria oceny pracy licencjackiej.
Zasady redakcji pracy licencjackiej (specyfika gatunkowa).
Zasady doboru bibliografii, zasady cytowania i zapisu bibliograficznego.
Przygotowywanie poszczególnych części pracy licencjackiej – redakcja spójnej pracy licencjackiej.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Wymienia i charakteryzuje podstawowe obszary badawcze dydaktyki j. obcych oraz kluczowe zagadnienia, którymi zajmuje się dydaktyka j. obcych
Ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury i opracowania pracy licencjackiej, potrafi ją zastosować w praktyce.
Analizuje wybrane artykuły naukowe z dziedziny glottodydaktyki. Zna podstawowe metody badawcze.
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Potrafi wybrać temat oraz określić problem badawczy pracy licencjackiej z zakresu dydaktyki języka francuskiego.
Korzysta ze źródeł literaturowych; wie jak korzystać ze źródeł elektronicznych (Internet).
Wie jak opracować bibliografię, zna zasady cytowania, potrafi redagować bibliografię.
Potrafi zredagować tekst odpowiadający formalnym i merytorycznym cechom dyskursu naukowego.
Potrafi wypowiadać się w języku francuskim na tematy glottodydaktyczne.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Konsultacje z promotorem
Projekt
Raport
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Egzamin licencjacki
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Lista bibliograficzna ustalana jest indywidualnie z każdym studentem i dostosowana do podejmowanej w pracy tematyki.
Zródła ogólne:
Blanchet, Ph. 1998. Introduction à la complexité de l’enseignement du français langue étrangère. Louvain-la-Neuve : Peeters
Berthiaume, B. & N. Rege Colet (red.). 2013. La pédagogie de l’enseignement supérieur : repères théoriques et applications pratiques. Tome 1 : Enseigner au supérieur. Peter Lang : Berne.
Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: PWN
Kelly, M. & M. Grenfell. 2006. Europejski profil kształcenia nauczycieli języków. Materiał pomocniczy- zarys treści kształcenia. Warszawa 2006: Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
Komorowska H. i D. Obidniak D. 2001, Rozwój zawodowy nauczyciela języka obcego. Stopień po stopniu. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN
Komorowska, H. (red) 2007. Nauczanie języków obcych. Polska a Europa. Warszawa : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej « Academica ».
Kurcz, I. 2000. Psychologia języka i komunikacji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR
Nissen, E., Poyet, F. i Soubrié, T. (red.) 2008. Interagir pour apprendre en ligne. Grenoble: PUG.
Pilch, T. et T. Bauman. 2001. Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Wilczyńska, W. & A. Michońska-Stadnik. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce – wprowadzenie. Kraków: Avalon.
Wilczyńska, W. (red.). 2002. Autonomizacja w dydaktyce języków obcych. Doskonalenie się w komunikacji ustnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
Wilczyńska, W. 2005. Introduction à la didactique du français langue étrangère. Flair: Kraków.
Wilczyńska, W. 1999. Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: