Seminarium licencjackie 09-SL-ZL11
Treści ustalane przez promotorów i wykładowców, mieszczące się w ramach oferty seminaryjnej IFG
metodologia analizy materiałów źródłowych
Prezentacja osiągniętych efektów własnych analiz w ramach pracy dyplomowej
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
student/ka zna teorie i metodologię nauk filologicznych w języku polskim oraz w języku niemieckim
ma szczegółowe wiadomości w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury obszaru języka niemieckiego
zna podstawowe metody badawcze i interpretacyjne mające zastosowanie do tekstów użytkowych, literackich i naukowych
właściwie korzysta ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów badawczych oraz analitycznie i krytycznie interpretuje językowe i literackie teksty i zjawiska kulturowe stosowane w odniesieniu do wybranej specjalności
potrafi refleksyjnie odnosić się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi w języku niemieckim i potrafi je modyfikować pod kontrolą wykładowcy/opiekuna naukowego
ocenia krytycznie posiadaną przez siebie wiedzę i odbierane treści
rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za rzetelność przekazywanej wiedzy, rozumie wagę poszanowania własności intelektualnej
Kryteria oceniania
Sprawdzenie fragmentów pracy
Wypowiedzi na zajęciach
kolokwium pisemne
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
‒ Graetz, Frank (2006): Wie verfasst man wissenschaftliche Arbeiten? Ein Leitfaden für das Studium und die Promotion. Mannheim.
‒ Karmasin, Matthias / Ribing, Rainer (2009): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen. Stuttgart.
‒ Kornmeier, Martin (2010): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation. Bern [i.in.]
‒ Literatura związana z wybranym tematem pracy dyplomowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: