Sprawności komunikacyjne - język angielski 09-SKJA-DU-44
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych:
- znajomość języka angielskiego na poziomie licencjatu w zakresie filologii angielskiej (języka angielskiego) lub na poziomie pozwalającym nauczać ten język w szkole podstawowej i gimnazjum.
Opis treści kształcenia:
1. Różne formy komunikacji werbalnej wokalno – słuchowej i graficzno - pisanej
2. Komunikacja werbalno – wokalna i graficzno – pisana w rożnych niszach komunikacyjnych
3. Ustne prezentacje zawodowe
4. Pisane prezentacje zawodowe
5. Określanie kontekstu prezentacji
6. Prowadzenie mediacji i konsultacji
7. Techniki skutecznego słuchania
8. Komunikacja grupowa
9. Komunikacja i kontekst emocjonalny
10. Różne formy komunikacji rytualnej
11. Komunikacja polityczna
12. Parajęzyk
13. Akty kinezjetyczne
14. Akty proksemiczne
15. Rola ubioru w komunikowaniu publicznym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Zaplanować i wykonać indywidualne wystąpienia publiczne o charakterze wokalno - słuchowym (zawodowe prezentacje ustne, negocjacje i konsultacje)
- Zaplanować i wykonać indywidualne wystąpienia publiczne o charakterze graficzno – pisanym (zawodowe prezentacje pisemne, negocjacje i konsultacje, referaty)
- Czytać ze zrozumieniem i samodzielnie komentować prace naukowe z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Kryteria oceniania
Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia:
Konwersatorium, konsultacje, projekty własne studentów prezentowane podczas Open Presentation Days.
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia:
Open Presentation Days, projekty pisane stanowiące część portfolio studenta.
Przykładowe tematy projektów:
- Komunikacja byznesowa
- Komunikacja i środowisko
- Komunikacja polityczna.
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji)
- oddawanie na czas projektów multimedialnych swojemu tutorowi
- umiejętność zaprezentowania własnego projektu wykonanego w ramach przedmiotu podczas Open Presentation Days (szczegółowe zasady oceniania projektów – w materiałach dla studentów).
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobre przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
4,0 – dobre przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego
3,5 – zadowalające przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego z uwzględnieniem estetycznej strony prezentacji multimedialnej
3,0 – zadowalające przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego
2,0 – nieprzygotowanie i niezaprezentowanie projektu multimedialnego.
Literatura
Andrews, D. 1997. Business communication. Needham Heights, Mass.: Simon and Schuter.
Goodale, M. 2001. Professional presentations: a video based course. Teacher’s guide. Cambridge: Cambridge University Press.
DeVito, J.A. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Pearson Education.
Messing, L.S. i R. Campbell. 1999. Gesture, speech and sign. Oxford: Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: