Sprawności komunikacyjne - drugi język nierodzimy 09-SKDJNwm-DU-14
Wymagania wstępne w zakresie:
- zakłada się różne stopnie zaawansowania wiedzy praktycznej studentów w zakresie drugiego języka nierodzimego.
Opis treści kształcenia:
1. Rodzina i znajomi
2. Kształcenie i życie zawodowe
3. Czas wolny i zainteresowania
4. Zdrowie i sport
5. Środowisko i otoczenie
6. Problemy społeczne
7. Komunikacja, media, reklama
8. Podróże i treści krajoznawcze
9. Kultura krajów danego obszaru językowego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Zrozumieć i tworzyć w drugim języku nierodzimym wypowiedzi ustne i pisane w rożnych kontekstach komunikacyjnych
- Poszerzyć własne zasoby fonetyczno - gramatyczno – leksykalne drugiego języka nierodzimego
- Czytać ze zrozumieniem różne teksty w zakresie współczesnego drugiego języka nierodzimego.
Kryteria oceniania
Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia:
konwersatorium, konsultacje, projekty indywidualne studentów.
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia:
ocena projektów, zaliczenie przedmiotu z oceną.
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji)
- wykonanie wymaganej prezentacji
- umiejętność przedstawienia prezentacji przed tutorem i grupą studentów.
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobre przygotowanie prezentacji
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
4,0 – dobre przygotowanie prezentacji
3,5 – zadowalające przygotowanie prezentacji ze szczególnym uwzględnieniem strony estetycznej prezentacji
3,0 – zadowalające przygotowanie prezentacji
2,0 – nieprzygotowanie prezentacji.
Literatura
Przykładowa literatura dotycząca lektoratu z języka niemieckiego:
Teksty polecone przez nauczyciela z różnych źródeł, m. in. teksty autentyczne z czasopism niemieckojęzycznych, zdydaktyzowane w zależności od potrzeb grupy studentów oraz:
Dallapiazza, R.-M. i in. 2001. TANGRAM Zertifikat Deutsch. Kursbuch und Arbeitsbuch Z. Ismaning: Max Hueber Verlag (fragmenty).
Fandrych, Ch. / Tallowitz, U. 2000. Klipp und Klar. Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch. Stuttgart: Ernst l GmbH (fragmenty).
Glaboniat, M. / Lorenz-Andreasch, H. 2009. Fit fürs Österreichische Sprachdiplom B2. Mittelstufe Deutsch. Ismaning: Hueber Verlag (fragmenty).
Hantschel, H.-J. / Krieger, P. 1998. Mit Erfolg zur Mittelstufenprüfung. Übungsbuch. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen (fragmenty).
Roche, J.-M. (red.). 2005. Fit für den Test DaF (Tipps und Übungen).Ismaning: Max Hueber Verlag.
Schumann, J. 1998. Mittelstufe Deutsch. Neubearbeitung mit Musterprüfung. Warszawa: rea / Ismaning: Verlag für Deutsch (fragmenty).
Voit, H. / Jaroszewicz, B. 2001. Krótka gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami. Poznań: Wydawnictwo LektorKlett (fragmenty).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: