Seminarium licencjackie [profil dydaktyczny B] 09-SEMLIC2-66
Specyfika glottodydaktyki jako nauki.
Podstawowe metody badawcze. Strategie lektury tekstu naukowego.
Cel i struktura pracy licencjackiej.
Podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Zasady dotyczące wyboru tematu oraz określenia problemu badawczego pracy licencjackiej z zakresu dydaktyki języka francuskiego. Kryteria oceny pracy licencjackiej.
Zasady redakcji pracy licencjackiej (specyfika gatunkowa).
Zasady doboru bibliografii, zasady cytowania i zapisu bibliograficznego.
Przygotowywanie poszczególnych części pracy licencjackiej – redakcja spójnej pracy licencjackiej.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Wymienia i charakteryzuje podstawowe obszary badawcze dydaktyki j. obcych oraz kluczowe zagadnienia, którymi zajmuje się dydaktyka j. obcych.
2/ Ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury i opracowania pracy licencjackiej, potrafi ją zastosować w praktyce.
3/ Analizuje wybrane artykuły naukowe z dziedziny glottodydaktyki. Zna podstawowe metody badawcze.
4/ Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
5/ Potrafi wybrać temat oraz określić problem badawczy pracy licencjackiej z zakresu dydaktyki języka francuskiego.
6/ Korzysta ze źródeł literaturowych; wie jak korzystać ze źródeł elektronicznych (Internet).
7/ Wie jak opracować bibliografię, zna zasady cytowania, potrafi redagować bibliografię.
8/ Potrafi zredagować tekst odpowiadający formalnym i merytorycznym cechom dyskursu naukowego.
9/ Potrafi wypowiadać się w języku francuskim na tematy glottodydaktyczne.
Kryteria oceniania
Redakcja pracy licencjackiej.
Literatura
1/ Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: PWN
2/ Pilch, T. et T. Bauman. 2001. Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
3/ Wilczyńska, W. 2005. Introduction à la didactique du français langue étrangère. Flair: Kraków.
4/ Wilczyńska W, Michońska-Stadnik A., (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce, Avalon, Kraków.
5/ Un cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer. 2001. Paris: Conseil de L’Europe/Les éditions Didier.
Literatura zalecana przez promotora oraz wyszukana przez studenta w odniesieniu do problematyki pracy licencjackiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: