Seminarium magisterskie - dydaktyka 09-SEMDYD-44
Student potrafi wypracować ostateczną wersję projektu swej pracy magisterskiej. Bardzo dobrze zna problematykę pracy. Rozumie specyfikę pracy naukowej, jej obiektywność, trafność, rzetelność. Potrafi uzasadnić wybór tematu i główne tezy pracy, dobrać bibliografię, odpowiednio ją wykorzystać w pracy. Prawidłowo definiuje pojęcia główne, krytycznie i obiektywnie referuje wykorzystywane źródła. Trafnie i spójnie argumentuje, uwydatniając główny tok wywodu. Potrafi zadbać o klarowną i spójną strukturę całości pracy i jej poszczególnych części, prawidłowo zredagować część empiryczną pracy, nadając jej formę sprawozdania z badania, odpowiednio udokumentować część empiryczną (np. sporządzić transkrypcje nagrań). Rozumie zalety i ograniczenia wybranego ujęcia, jest świadomy możliwych ujęć alternatywnych i potrafi ocenić ich przydatność badawczą. Zna i stosuje konwencje dotyczące technicznej redakcji tekstu, zasady wygłaszania referatu, także w oparciu o prezentację multimedialną.
Literatura
Michońska-Stadnik, A i Wilczyńska, W. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. (w przygotowaniu).
Wilczyńska, W. 1996. Mémoire de maîtrise en FLE. Petit Guide. Poznań: IFR UAM.
Wilczyńska, W. 1998. "Praca dyplomowa: cele i koncepcje". Neofilolog 16. 13-21.
Wilczyńska, W. 2001. "Autonomizacja jako przedmiot badań glottodydaktycznych" Neofilolog 20. 6-12.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: