Seminarium dyplomowe 09-SDaj-ILS-22
Podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące badań, z ukierunkowaniem na badania związane bezpośrednio z wiodącą tematyką seminarium
Główne teorie powiązane z tematyką seminarium
Przygotowanie wypowiedzi dotyczącej badanego i opisywanego problemu badawczego
Stworzenie rozdziału wprowadzającego do pracy dyplomowej, spisu podstawowej literatury oraz planu pracy w języku angielskim
Metodologia tworzenia pracy badawczej
Różnice i odmienność kulturowa omówiona w odniesieniu do zakresu tematyki seminarium
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: |
Efekty kształcenia
Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące badań z zakresu podstawowej tematyki seminarium
Ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową na z zakresu podstawowej tematyki seminarium
Posługuje się głównymi teoriami z zakresu języka, paradygmatami badawczymi danej specjalizacji
Posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim i polskim, dotyczących zagadnień związanych z tematyką seminarium
Wie jak stworzyć strukturę pracy, przygotować bibliografię oraz postawić pytania badawcze
Zna metody najważniejsze pracy metody badawcze
Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Kryteria oceny pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego:
Ocena formująca:
a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność krytycznego formułowania problemów badawczych.
Ocena podsumowująca:
a) prezentacja ustna przygotowana w oparciu o literaturę przedmiotu.
Szczegółowe kryteria oceny:
5 – bardzo dobre przygotowanie merytoryczne; świetna umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej i praktycznej z różnych źródeł; samodzielne wyszukanie tematu pracy dyplomowej oraz jego bardzo dobre przedstawienie i sformułowanie problemu badawczego; bardzo dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia wszystkie kluczowe dla tematu pozycje).
4.5 – dobre przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej i praktycznej z różnych źródeł; samodzielne wyszukanie tematu pracy dyplomowej oraz jego bardzo dobre przedstawienie i uzasadnienie; bardzo dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia prawie wszystkie kluczowe dla tematu pozycje).
4.0 – dobre przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej i praktycznej; samodzielne wyszukanie tematu pracy dyplomowej i jego bardzo dobre przedstawienie i uzasadnienie; dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia większości kluczowych dla tematu pozycji).
3.5 – przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej poprawne choć z niedociągnięciami; niesamodzielny wybór tematu pracy dyplomowej i jego dobre przedstawienie i uzasadnienie; dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia część kluczowych dla tematu pozycji).
3.0 – słabe przygotowanie merytoryczne; umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej poprawne; niesamodzielny wybór tematu pracy dyplomowej i jego dostateczne przedstawienie i uzasadnienie; słabe opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (nie uwzględnia wielu kluczowych dla tematu pozycji).
2.0 – bardzo słabe przygotowanie merytoryczne oraz niewystarczająca umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej oraz praktyki; niesamodzielny wybór tematu pracy dyplomowej i nieumiejętność jego przedstawienia i uzasadnienia; brak opracowania bibliografii lub opracowanie bibliografii bez uwzględnienia większości kluczowych dla tematu pozycji) . Warunkiem dyskwalifikującym jest także niedokonanie tematu wyboru pracy dyplomowej.
Literatura
Literatura z obszaru glottodydaktyki:
Brown, D. 2007. Principles of Language Learning and Teaching. New York: Pearson Education.
Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dӧrnyei, Z. 2012. The Psychology of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Ellis, R. 1994. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Longman.
Hedge, T. 2007. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
Literatura z obszaru analizy dyskursu:
Johnston B. 2008.Discourse Analysis.Oxford: Blackwell.
Mey, J. L. 2001. Pragmatics. An Introduction. Oxford: Blackwell.
Nunan, D. 1993. Introducing Discourse Analysis. London: Penguin English.
Schiffin D., D. Tannen and H. Hamilton. 2005. The Handbook of Discourse Analysis. Malden: Blackwell Publishing. Sage Publications.
Wooffitt, R. 2005. Conversation Analysis and Discourse Analysis. A Comparative and Critical Introduction.
Literatura z obszaru językoznawstwa porównawczego:
Ebeling, J. S.O. Ebeling. 2013. Patterns in contrast. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
Fisiak, J., M. Lipińska-Grzegorek, T. Zabrocki. 1978. An introductory English-Polish Contrastive Grammar. Warszawa: PWN.
Jadacka, H. 2005. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa: PWN.
Szymanek, B. 2015. A panorama of Polish word-formation. Lublin: KUL.
Wilim, E., E. Mańczak-Wohlfeld. 1997. A contrastive approach to problems in English. Warszawa: PWN.
Willems, D., B. Defrancq, T. Colleman, D. Noël (eds.). 2003. Contrastive analysis in language. New York: Palgrave Macmillan.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: