P3 Retoryka praktyczna 09-RP-ZL11
wprowadzenie do retoryki, osoby publiczne jako mówcy, tworzenie wizerunku a sukces zawodowy, zasady przygotowania wypowiedzi pisemnej, analiza oraz refleksja; zasady przygotowywania wypowiedzi ustnej, wygłaszanie, analiza oraz refleksja
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
student/ka zna zasady retoryki, przygotowuje wypowiedzi pisemne i ustne zgodnie z zasadami retoryki, argumentuje merytorycznie i fachowo oraz formułuje wnioski z wykorzystaniem własnych doświadczeń oraz innych autorów, dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną i fonetyczną przygotowanych wypowiedzi, prezentuje swoje wypowiedzi z uwzględnieniem aspektu tworzenia wizerunku zawodowego
Kryteria oceniania
Dyskusja z grupą
Przemówienie przed grupą
Prezentacja multimedialna
Kolokwium ustne
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
- Klippert, H.: Kommunikations-Training-Übungsbausteine für den Unterricht. Weinheim 2002
- Martini, A.: Sprechtechnik - aktuelle Stimm-, Sprech- und Atemübungen. Zürich 2004
- Mikuta, M.: Kultura żywego słowa. Częstochowa 2001
- Prygoń, S.: Interpretacja. Mówię, czytam, wygłaszam. Warszawa 2007
- Rusinek, M./ Załazińska, A.: Retoryka podręczna. Kraków 2005
- Weidenmann, B.: Gesprächs- und Vortragstechnik. Weinheim 2002
- Zgółka, T./Zgółka. H.: Językowy savoir-vivre. Warszawa 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: