Praktyka zawodowa Public Relations, aplikowanie, praca w projektach 09-PZPR-11
Omówienie rodzajów funduszy dofinansowujących działalność społeczną, kulturalną, edukacyjną dla organizacji pozarządowych; źródła informacji o ogłaszanych konkursach;
Istota i rodzaje projektów; cykl życia projektów; cele projektów;
Pomysł na projekt – ćwiczenia praktyczne: utworzenie zespołów projektowych;
Pomysł na projekt – idea i cele projektu, poszukiwanie źródeł finansowania, przygotowanie aplikacji pod względem formalnym, analiza The call fiche i Guide for Applicants;
Pomysł na projekt – opracowanie projektu pod względem merytorycznym i finansowym w zespołach projektowych: symulacja;
Pomysł na projekt – sterowanie przebiegiem projektu; komunikacja wewnątrz projektu i na zewnątrz (PR): prezentacje zespołów projektowych;
Informatyczne narzędzia zarządzania projektami; narzędzia prowadzenia Public Relations;
Podstawy z zakresu rozliczenia uzyskanego dofinansowania;
Ewaluacja projektu pod względem merytorycznym; raport końcowy: prezentacje zespołów projektowych.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Potrafi wymienić instytucje, organizacje i fundusze, z których można pozyskiwać środki na działalność kulturalną;
Zna i rozumie podstawowe metody analizy zadań i interpretacji przepisów, właściwe dla wybranych projektów;
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów;
Posiada umiejętności przygotowania prezentacji pisemnych i ustnych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych;
Wykazuje świadomość różnorodności kulturowej i postawę otwartości wobec inności, zwłaszcza w kontekście pracy w zespole projektowym;
Potrafi pracować w zespole, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu rzeczowych dyskusji.
Kryteria oceniania
Wypracowane indywidualnie z każdą grupą (np. spójność projektu, zborność z programem finansowania, wykorzystywanie posiadanej wiedzy i umiejętności w projekcie, narzędzi PR, kreatywność, komunikatywność), ocena zbiorowa dla każdego zespołu projektowego – dyskutowana wspólnie.
Literatura
Regularna lektura prasy polskiej i niemieckiej, ew. anglojęzycznej pod kątem tematyki ćwiczeń;
śledzenie witryn internetowych, na których pojawiają się Call for Paper;
Pawlak M., Zarządzanie projektami, PWN 2010;
Wysocki R. K., Efektywne zarządzanie projektami: tradycyjne, zwinne, ekstremalne, Helion 2013;
Witryna Internetowa Komisji Europejskiej;
Fördertöpfe für Vereine, selbsorganisierte Projekte und politische Initiativen, 12. Auflage 2014, Netzwerk e.V. Berlin;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: