Podstawy tworzenia i redagowania tekstów specjalistycznych 09-PTIRTS-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- zna narzędzia do składu tekstu i tworzenia tekstów specjalistycznych i potrafi stworzyć spójny redakcyjnie i poprawnie sformatowany tekst, pracując indywidualnie i w zespole
- potrafi krytycznie ocenić stronę redakcyjną danego tekstu naukowego
- rozumie znaczenie odpowiedniej organizacji treści i struktury dla czytelności i zrozumiałości tekstu oraz osiągnięcia założonego celu
- zna podstawowe zasady wykorzystywania wyników badań i opracowań badawczych zgodnie z przepisami prawa autorskiego
- potrafi posłużyć się precyzyjnym językiem naukowym w tworzeniu zwięzłych opisów badań (np. streszczenia naukowe, tekst plakatu)
- rozumie różnicę między analizą a interpretacją i świadomie stosuje to rozróżnienie w swoim tekście
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
- Wykonanie ćwiczeń wskazanych przez Prowadzącego (dotyczących stworzenia dokumentów - artykułu naukowego, plakatu konferencyjnego, prezentacji, elementów dokumentacji technicznej - wg zadanych kryteriów) w wyznaczonym terminie.
- Zaliczenie egzaminu z zakresu tematycznego przedstawionego podczas zajęć w formie pisemnej.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Metody:
Egzamin pisemny (test)
Prezentacja multimedialna
Zadanie zaliczeniowe praktyczne (cząstkowe)
Literatura
Zalecana literatura
(wybrane pozycje, lista aktualizowana na bieżąco przez Prowadzącego)
wykorzystywane programy oraz dokumentacja i zasoby internetowe:
• Program Scribus: https://www.scribus.net/ lub inne narzędzia o podobnej funkcjonalności lub przeznaczeniu
• System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu http://siw.amu.edu.pl
• Overleaf - narzędzie do tworzenia dokumentów w LaTeX z możliwością współpracy zdalnej: https://www.overleaf.com lub inne podobne narzędzia
• HelpNDoc - narzędzie do tworzenia dokumentacji technicznej: https://www.helpndoc.com/ lub inne narzędzia o podobnej funkcjonalności
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: