Projektowanie treningów interkulturowych 09-PTI-ILS-11
Opis treści kształcenia:
- Treningi interkulturowe – pojęcie, cele i rodzaje;
- Trener interkulturowy – zadania i etyka zawodowa;
- Planowanie i przeprowadzanie treningów interkulturowych – przygotowanie metodologiczne.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- zdefiniować pojęcie, cele i rodzaje treningów interkulturowych;
- dobierać środki i media nauczania dostosowane do prowadzenia treningów interkulturowych;
- umiejętnie integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki w celu przygotowania i przeprowadzenia treningów interkulturowych;
- kreatywnie organizować proces uczenia się uczestników treningów interkulturowych;
- wykazywać otwartość na różnorodność kulturową;
- pielęgnować potrzebę uczenia się przez całe życie oraz wykazywać szacunek dla własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć);
- Kryteria oceny projektu (szczegóły w materiałach dla studentów);
- Obecność na zajęciach.
Literatura
Zalecana literatura
Bolten, J./Ehrhardt, C. Hgg. (2003): Interkulturelle Kommunikation. Texte und Übungen zum interkulturellen Handeln. Sternenfels: Wissenschaft&Praxis.
Götz, K. Hg. (2006: Interkulturelles Lernen/ Interkulturelle Training. München: Mering: Rainer Hampp Verlag.
Hiller, G.G./Vogler-Lipp, S. Hgg. (2010): Schlüsselqualifikation Interkulturelle Kompetenz an Hochschulen. Grundlagen, Konzepte, Methoden. Wiesbaden: VS.
Knoll, J. (2007): Kurs- und Seminarmethoden. Ein Trainingshandbuch zur Gestaltung von Kursen und Seminaren. Weinheim, Basel: Beltz.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: