Proseminarium 09-PRSSZ-11
Prezentacja i omówienie różnych etapów procesu pisania pracy licencjackiej – od planowania, metodologii, do realizacji
Prezentacja i omówienie struktury pracy licencjackiej
Prezentacja przepisów i wymogów formalnych dotyczących prac licencjackich połączona z ćwiczeniem umiejętności posługiwania się tymi zasadami
Ćwiczenie umiejętności pracy nad tekstem na różnych jej etapach (planowanie, problematyzowanie, argumentacja itp.)
Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu o charakterze naukowym
Omówienie zasad przygotowania prezentacji ustnych dotyczących zagadnień naukowych połączona z ćwiczeniami praktycznymi
Prezentacja sposobów wykorzystania różnych źródeł naukowych, w tym źródeł elektronicznych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zna zasady dotyczące poszczególnych etapów przygotowania i pisania pracy akademickiej
zna i potrafi zastosować zasady formalne dotyczące prac akademickich
potrafi korzystać z wyszukanych materiałów w sposób selekcyjny i krytyczny
potrafi samodzielnie budować rozdział pracy akademickiej i poddać go własnej ocenie krytycznej
potrafi dokonać ogólnej analizy tekstu o charakterze naukowym
potrafi przygotować prezentację ustną w zakresie wybranej specjalności i przedstawić ją grupie
potrafi efektywnie organizować swoją pracę na wszystkich etapach pisania pracy akademickiej
Kryteria oceniania
wykład wskazanej lektury, dyskusja F: dyskusja w grupie
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej
Omówienie, dyskusja, ćwiczenia F: dyskusja w grupie, ocena ćwiczeń
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej
Omówienie, dyskusja, ćwiczenia F: dyskusja w grupie, ocena ćwiczeń
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej
Omówienie, dyskusja, ćwiczenia F: dyskusja w grupie, ocena ćwiczeń
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej
Omówienie, dyskusja, ćwiczenie F: dyskusja w grupie,
ocena ćwiczeń
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej
Prezentacje studentów, omówienie F: dyskusja w grupie,
ocena prezentacji
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji
Omówienie, ćwiczenie, dyskusja F: dyskusja w grupie, ocena ćwiczeń
P: zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej
Kryteria oceny
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Boć, Jan, 2009, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław: Kolonia Limited.
Ekengren, A-M & Hinnfors, J. (2006). Uppsatshandbok. Lund: Studentlitteratur.
Rienecker, L. & Stray Jørgensen, P. (2002). Att skriva en bra uppsats. Malmö: Liber.
Strömquist, Siv, Uppsatshandboken, Stockholm: Hallgren & Fallgren Studieförlag AB.
Zenderowski, Radosław, Praca magisterska Licencjat, Warszawa: CeDeWu. Spólka z o.o.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: