Proseminarium 09-PRSL-11
Przedstawienie wymogów formalnych w odniesieniu do prac licencjackich
Omówienie sposobów planowania procesu pisania pracy
Omówienie sposobów wyszukiwania informacji, oceny źródeł informacji, a także sposobu korzystania ze źródeł
Omówienie struktury pracy licencjackiej oraz sposobów problematyzowania wybranych zagadnień
Omówienie właściwości języka naukowego, a także sposobu prowadzenia narracji naukowej
Omówienie sposobu przygotowywania wystąpień oraz techniki prezentacji ustnych
Omówienie sposobów czytania i analizy tekstów naukowych oraz technik notowania
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
potrafi zaplanować proces pisania pracy
potrafi wyszukiwać informacje i oceniać ich źródła
potrafi w sposób etyczny korzystać ze źródeł
jest świadomy właściwości języka naukowego oraz sposobu konstruowania tekstu naukowego, w tym jego struktury i sposobu prowadzenia argumentacji (w odniesieniu do języka duńskiego)
zna formalne wymogi dotyczące pracy licencjackiej i potrafi je zastosować w praktyce
potrafi przygotować i przedstawić prezentację swojego projektu licencjackiego/tekstu naukowego związanego z wybranym zagadnieniem, o którym pisze pracę licencjacką
Kryteria oceniania
Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie
P: przygotowanie harmonogramu pisania pracy
Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie
P: oddany rozdział pracy
Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie
P: oddany rozdział pracy
Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie
P: oddany rozdział pracy
Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: dyskusja w grupie
P: oddany rozdział pracy
Wykład, prezentacja, ćwiczenia praktyczne F: ocena prezentacji, analiza tekstu
P: ocena prezentacji
Kryteria oceny
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Eco, Umberto. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Hedelund, Lise. 2001. Korrekt sprog og rigtige kommaer. Samfundslitteratur.
Hegelund, Signe. 2002. Akademisk argumentation – skriv overbevisende opgaver på de videregående uddannelser. Samfundslitteratur.
Jørgensen, Peter Stray. 2000. Talegaver – mundlig fremstilling for studerende. Samfundslitteratur.
Jørgensen, Peter Stray. 2001. Formalia i opgaver på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.
Jørgensen, Peter Stray. 2003. Klart sprog – i opgaver på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.
Jørgensen, Peter Stray. 2005. Notatteknik for studerende – lyt, læs – notér – og skriv. Samfundslitteratur.
Jørgensen, Peter Stray; Harboe Thomas. 2007. Studielæsning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.
Rienecker, Lotte; Jørgensen, Peter Stray. 2008. Den gode opgave - håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. Samfundslitteratur.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: