Proseminarium 09-PROSM-23
1. Cele zajęć/przedmiotu: proseminarium jest kursem prowadzonym przez specjalistów od języka hebrajskiego oraz kultury żydowskiej. W ramach zajęć przedstawiane są rezultaty badań w obszarze uzależnionym od danego wykładowcy oraz jego zainteresowań badawczych.
C1 Zaznajomienie studentów z zaawansowanymi zagadnieniami, terminologią i problemami badawczymi w obrębie wybranego obszaru badań lub zaawansowanymi zagadnieniami językowymi.
C2 Zapoznanie studentów ze specjalistycznymi zagadnieniami językowymi.
C3 Rozwinięcie u studentów zainteresowań badawczych i zachęcenie do własnych poszukiwań.
C4 Przygotowanie studentów do dyskusji.
2. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Wprowadzenie do tematyki zajęć.
Zgłębianie wybranego zagadnienia.
Samodzielna praca studenta przy użyciu odpowiednich źródeł i słowników.
Krytyczne spojrzenie na prezentowane źródła i hipotezy, próba dociekania badawczego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
- Zna zagadnienia, terminologie i problematykę badawczą wyłożoną na zajęciach.
- Zna hebrajskie słownictwo używane na zajęciach.
- Potrafi korzystać z odpowiednich źródeł oraz słowników w celu weryfikacji swojej wiedzy.
- Potrafi krytycznie spojrzeć i oceniać wartość źródeł.
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość wykładanych zagadnień, umiejętność krytycznego podejścia do tychże
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
dobry (db; 4,0): słabsza znajomość wykładanych zagadnień lub brak umiejętności krytycznego podejścia do tychże
dostateczny plus (+dst; 3,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca znajomość wykładanych zagadnień z elementarną umiejętnością krytycznego podejścia do tychże
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca znajomość wykładanych zagadnień, brak umiejętności krytycznego podejścia do tychże
Literatura
Zalecana literatura:
‒ Even Shoshan, Avraham. 2000. Ha-milon ha-iwri he-hadasz: Ocar szalem szel ha-laszon ha-iwrit… T. 1-5. Tel Aviv
‒ Khan Geoffrey. Encyclopedia of Hebrew Language and Liguistic. T.1-4. Brill.
‒ Waxman, Meyer. A History of Jewish Literature. T. 1-5. New York, London.
‒ Tomaszewski, Jerzy. Żbikowski, Andrzej. Żydzi w Polsce. Dzieje i kultura. Leksykon. Warszawa.
Dalsza literatura zostanie podana przez wykładowcę na pierwszych zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: