Proseminarium 09-PROSIN-11
Treści kształcenia:
Dlaczego piszemy prace licencjackie?
Jak wybrać temat?
Rola promotora
Elementy ocenianie w recenzji:
Zbieranie materiałów
Struktura pracy
Plan pracy
Formułowanie tezy, celu pracy
Edycja tekstu
Bibliografia
Cytowanie, podawanie źródeł
Ortografia pinyinu
Przedstawienie przez studentów prezentacji na temat związany z przyszłą pracą dyplomową
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
zna i rozumie miejsce i znaczenie sinologii w relacji do innych nauk humanistycznych oraz jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną w zakresie językoznawstwa lub literaturoznawstwa
ma teoretyczno-metodologiczną wiedzę potrzebną do realizacji tematu pracy, nabytą w dotychczasowych studiach i rozwiniętą;
orientuje się w ogólniejszej wiedzy dotyczącej zjawisk powiązanych z zakresem swojej pracy;
rozumie podstawowe pojęcia i zna zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego, i ich przestrzega;
samodzielnie zdobywa wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł i analizuje pozyskane w ten sposób informacje;
korzystając ze zdobytej wiedzy formułuje problem badawczy;
refleksyjnie odnosi się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi językowych i je modyfikuje pod kontrolą wykładowcy/opiekuna naukowego;
przygotowuje tekst pracy zaliczeniowej z dbałością zarówno o jej stronę merytoryczną, jak i językowo-formalną;
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku chińskim przez całe życie.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Prezentacja multimedialna
Praca pisemna
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): doskonała orientacja w omawianej problematyce;
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami;
dobry (db; 4,0): dobra orientacja w omawianej problematyce– możliwy szerszy zakres niedociągnięć;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca orientacja w omawianej problematyce;
dostateczny (dst; 3,0): słaba orientacja w omawianej problematyce;
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca orientacja w omawianej problematyce.
Literatura
‒ Adam Wolański 2008. Edycja tekstów. Porady praktyczne. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
‒ Arkadiusz Dudziak i Agnieszka Żejmo 2008. Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: