Proseminarium 09-PROSEMaj-ILS-23
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
-Wybrane zagadnienia z danego obszaru (w zależności od prowadzącego)
-Metodologia badań w danym obszarze lingwistyki stosowanej
-Analiza tekstów naukowych
-Etapy i zasady przygotowania projektu badawczego
-Poszukiwanie i krytyczna ocena źródeł bibliograficznych
-Zasady pisania akademickiego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
zna podstawowe pojęcia i teorie z omawianego obszaru lingwistyki stosowanej
zna podstawowe metody analizy jakościowej i ilościowej w lingwistyce stosowanej
potrafi krytycznie czytać teksty naukowe z danego obszaru lingwistyki stosowanej
potrafi wybrać i zawęzić obszar badawczy do przygotowania pracy licencjackiej
zna zasady i etapy przygotowania projektu badawczego na potrzeby pisania pracy licencjackiej
potrafi wybrać i krytycznie ocenić źródła bibliograficzne do projektu badawczego
zna zasady wykorzystywania cudzych prac w przygotowaniu własnej pracy dyplomowej
zna i potrafi stosować zasady budowania akapitów w języku angielskim oraz stylu akademickiego w języku angielskim
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Projekt
Esej
Raport
Prezentacja multimedialna
Portfolio
Inne (jakie?) – omówienie tekstu/projektu z prowadzącym
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 92-100%
dobry plus (+db; 4,5): 86-91%
dobry (db; 4,0): 76-85%
dostateczny plus (+dst; 3,5): 68-75%
dostateczny (dst; 3,0): 60-67%
niedostateczny (ndst; 2,0): 0-59%
Bardzo dobry: student w doskonałym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się bardzo dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w bardzo dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego.
Dobry plus: student w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i przeważnie potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w bardzo dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, a błędy są nieliczne i nie wpływają na odbiór treści
Dobry: student w dobrym stopniu opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dobrym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł i przeważnie potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, choć mogą występować drobne usterki, w dobrym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, a błędy są nieliczne i nie wpływają na odbiór treści
Dostateczny plus: student w dostatecznym opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dostatecznym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, ale nie zawsze potrafi te zasady wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w dostatecznym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, ale występujące błędy mogą wpływać na odbiór treści
Dostateczny plus: student w dostatecznym opanował wiedzę i umiejętności wchodzące w zakres seminarium, wykazuje się dostatecznym zrozumieniem zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, ale często nie potrafi tych zasad wykorzystać przygotowując własny projekt badawczy, w dostatecznym stopniu opanował zasady stylu akademickiego, ale występujące błędy mogą bardzo wpływać na odbiór treści
Niedostateczny: student nie opanował wiedzy i umiejętności wchodzących w zakres seminarium, nie rozumie zasad prowadzenia projektów badawczych, w tym metodologii, poszukiwania i wykorzystywania źródeł, nie opanował zasad stylu akademickiego i występujące błędy uniemożliwiają właściwy odbiór treści
Literatura
5. Zalecana literatura:
Ogólna:
Dörnyei, Zoltan (2007) Research Methods in Applied Linguistics: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methodologies, Oxford: OUP.
Lipson, Charles (2005) How to Write a BA Thesis : A Practical Guide from Your First Ideas to Your Finished Paper, Chicago: University of Chicago Press
Murray, N. and G. Hughes (2008) Writing up Your University Assignments and Research Projects, McGraw Hill Education.
Dla poszczególnych obszarów:
Lista lektur zostanie podana przez prowadzących na początku kursu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: