Praktyczna nauka I języka specjalności (angielski/niemiecki) 09-PRNJIZ-26
Materiał leksykalny z rozdziałów 1–12 podręcznika Objective CAE (O'Dell & Broadhead, 2008, Cambridge University Press), z zakresu następującej tematyki: prezentowanie własnej osoby, przeprowadzanie wywiadów, wydawanie instrukcji, formułowanie wiadomości telefonicznych, opisywanie przedmiotów, wygłaszanie oficjalnych przemówień, konstrukcja artykułów prasowych, kompilacja materiałów informacyjnych, wygłaszanie wykładów akademickich, wyrażanie opinii i poglądów.
Zagadnienia gramatyczne objęte rozdziałami 1–12 podręcznika Objective CAE (O'Dell & Broadhead, 2008, Cambridge University Press), obejmujące: konstrukcje warunkowe, przyimki i przysłówki, konstrukcje typu unreal past (wish/if only, it’s time, would rather/sooner), czasowniki modalne, zdania zależne, czasowniki frazowe, relacje przyczynowo-skutkowe, zdania imiesłowowe, czasy teraźniejsze i przeszłe, formy przyszłe, mowę zależną i niezależną czasy przeszłe i czas present perfect
Lektura: wybrane artykuły z stron internetowych czasopism brytyjskich i amerykańskich o tematyce współczesnej
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych na tematy konkretne i abstrakcyjne
Rozumie dyskusję i inne teksty mówione na tematy konkretne i abstrakcyjne.
Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność swojej wypowiedzi, również z rodzimym użytkownikiem j. angielskiego.
Potrafi formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w szerokim zakresie tematów oraz z dbałością o poprawność języka. Potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego.
Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową.
Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego.
Kryteria oceniania
Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych oraz zaliczenia lektury obowiązkowej, ustnych prezentacji, wypracowań.
Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.
Końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu końcowego.
Literatura
1 O'Dell, F., Broadhead, A. 2008. Objective CAE. Second Edition. Cambridge University Press. (rozdziały 1–12)
2 Vince, M. 2009. FCE Language Practice. Macmillan Education. (wybrane rozdziały z części gramatycznej)
3 Artykuły z stron www czasopism brytyjskich i amerykańskich
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: