N Praktyka psychologiczno-pedagogiczna - moduł 2.3 III i IV 09-PPPIII-DU11
Podstawy prawne i organizacyjne działania danej szkoły. Zasady BHP w danej szkole
Zadania i formy działania wychowawczego i opiekuńczego w danej placówce. Dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela
Metody wychowania, opieki i pomocy (doradztwa) w danej szkole
Diagnozowanie w pracy nauczyciela: Obserwacja jako podstawowa metoda diagnozowania w pracy wychowawczej i opiekuńczej
Współpraca ze specjalistami w danej szkole i poza nią
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posługując się wiedzą z zakresu prawa i przepisów BHP, potrafi komentować przepisy dotyczące funkcjonowania danej placówki
Posiada umiejętności diagnostyczne w zakresie obserwacji zachowań uczniów, w tym w ich relacjach z innymi uczestnikami procesów wychowawczych, a także sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; posługując się wiedzą z zakresu pedagogiki potrafi opracować materiał diagnostyczny i wyprowadzać wnioski.
Wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy
Wchodzi w prawidłowe interakcje z uczestnikami procesów wychowawczych; potrafi porozumiewać się z nimi
Włącza się w działania wychowawcze i opiekuńcze; bierze w nich aktywny udział
Działa zgodnie z zasadami etycznymi
Konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego
Kryteria oceniania
Analiza wypowiedzi w dyskusji (pod kątem znajomości i rozumienia przepisów prawa i przepisów BHP oraz ich interpretacji); Analiza poprawności wykonania zadania; Analiza aktywności studenta;
Analiza wypowiedzi studenta, ew. analiza zachowania studenta wobec dylematu etycznego (jeśli wystąpi)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: