Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język portugalski I 09-PORTHISP2-14
1. Tematy z życia codziennego.
2. Podstawowe struktury gramatyczne (czas teraźniejszy, czas przeszły, zaimki, przyimki, tryb rozkazujący, liczebniki).
3. Tematy realioznawcze: Święta, tradycyjne potrawy, itp.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Komunikuje się w zakresie podstawowych tematów, np.: przedstawianie się, zamawianie w restauracji, itp.
2. Używa podstawowe słownictwo z takich zakresów jak: ubrania, opisywanie osób, opis mieszkania.
3. Czyta ze zrozumieniem proste teksty.
4. Pisze proste teksty.
5. Rozumie ze słuchu proste teksty.
6. Używa następujące konstrukcje gramatyczne: czas teraźniejszy, czas przeszły, zaimki, przyimki, tryb rozkazujący, liczebniki.
7. Wypowiada się na temat opisywanych zjawisk realioznawczych: tradycje świąteczne, tradycyjne potrawy.
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1/ Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra, Gramática activa1, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000
2/ Ana Tavares, Português XXI, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,
3/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá começar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,
4/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora
5/ Celso Cunha, Lindley Cintra, Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987
6/ Português? Sim, obrigado 1, European Language Institute, Recanati, Itália,1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: