Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język portugalski IV 09-PORTHISP-44
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Tematy ogólne i z życia codziennego: sport i wypoczynek, system opieki zdrowotnej, medycyna alternatywna, prasa, miasto i usługi, tradycje, tradycyjne zawody, kraje lusofońskie
Struktury gramatyczne: zdania podrzędnie złożone, strona czynna i bierna czasowników, gerundio, ir + gerundio
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Komunikuje się w zakresie różnorodnych tematów, np.: sport i wypoczynek, system opieki zdrowotnej, medycyna alternatywna, prasa, miasto i usługi, tradycje, tradycyjne zawody, kraje lusofońskie
Używa bogate słownictwo z zakresu omawianych tematów.
Czyta ze zrozumieniem teksty na poziomie B1. Pisze teksty na poziomie B1.
Rozumie ze słuchu teksty na poziomie B1.
Używa następujące konstrukcje gramatyczne: zdania podrzędnie złożone, strona czynna i bierna czasowników, gerundio, ir + gerundio
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Egzamin pisemny
Kolokwium pisemne
Test
Zadania ustne
Odsłuchy
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 93% - 100%
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 87% - 92%
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 71% - 86%
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 66% - 70%
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 61 – 65%
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne. Błędy zaburzające komunikacje 0%-60%
Literatura
1/ Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra, Gramática activa1 i 2, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000,
2/ Ana Tavares, Português XXI 3, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,
3/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá começar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,
4/Oliveira Carla, Gramática aplicada Níveis Inicial e Elementar, Texto Editores, Lisboa, 2007,
5/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora
6/ Celso Cunha, Lindley Cintra, Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: