Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język portugalski I 09-PORTHISP-14
Zajęcia mają praktyczny charakter nastawiony na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych na poziomie A1+. Rozwijają równolegle wszystkie kompetencje językowe.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po zakończeniu zajęć komunikuje się w zakresie podstawowych tematów, np.: przedstawianie się, zamawianie w restauracji, itp.Używa podstawowe słownictwo z takich zakresów jak: ubrania, opisywanie osób, opis mieszkania. Czyta ze zrozumieniem proste teksty (dialogi, opisy). Pisze proste teksty (opis, krótki list z wakacji –poziom A1+). Używa następujące konstrukcje gramatyczne: rodzajniki, czas teraźniejszy, peryfrazy ir+inf i estar+inf, czas przeszły, zaimki, przyimki czasu i miejsca, tryb rozkazujący, stopniowanie i porównanie przymiotników.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia:
1) obecność na zajęciach
• maksymalnie dwie nieusprawiedliwiona nieobecność w semestrze
2) aktywność na zajęciach, wypowiedzi ustne, dyskusje, odrabianie zadań domowych.
3) 4 testy gramatyczno-leksykalne w semestrze
• aby otrzymać zaliczenie, należy uzyskać średnią ze wszystkich testów na poziomie minimum 60% punktów
4) w przypadku nieuzyskania zaliczenia, student ma prawo przystąpić do testu poprawkowego, który będzie obejmował materiał z całego semestru
Literatura
1/ Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra, Gramática activa1, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000,
2/ Ana Tavares, Português XXI 1, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,
3/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá começar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,
4/Oliveira Carla, Gramática aplicada A1, Texto Editores, Lisboa, 2007,
5/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora lub www.infopedia.pt
6/ Celso Cunha, Lindley Cintra, Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987
7/ Português? Sim, obrigado 1, European Language Institute, Recanati, Itália,1996.
8/ Carla Oliveira, Maria José Ballmann, Maria Luísa Coelho. Aprender Português. Livro do Aluno e Caderno de Exercícios A1-A2. Texto Editora. 2007
9/ Mark Davies. O Corpus do Português https://www.corpusdoportugues.org/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: