Praktyczna nauka języka włoskiego - pisanie 09-PNJWp-5LW-56
1) Ćwiczenia na zastosowanie poznanych struktur gramatycznych (formy implicytne, congiuntivo w zdaniach złożonych, złożonych o szyku przestawnym, z użyciem spójników, użycie przyimków przed nazwami geograficznymi).
2) Wprowadzenie terminologii z zakresu języka handlowego i korespondencji biurowej, ćwiczenia na tłumaczenie zdań z zastosowaniem poznanych konstrukcji gramatycznych i słownictwa.
3) Audycje radiowe i telewizyjne o tematyce historycznej, społecznej i kulturowej.
4) Lektura tekstów źródłowych i artykułów prasowych
5) Ćwiczenia na formułowanie wypowiedzi ustnych (relacjonowanie poznanych treści i krytyczna opinia na ich temat)
6) Ćwiczenia rozwijające umiejętność redagowania dłuższych wypowiedzi pisemnych (opowiadanie, list formalny)
W cyklu 2020/SZ:
Rozwijanie kompetencji w zakresie tworzenia tekstów pisanych takich jak: oraz praca nad koherencją tekstu oraz analiza tekstów pisanych. |
W cyklu 2021/SZ:
Rozwijanie kompetencji w zakresie tworzenia tekstów pisanych takich jak: oraz praca nad koherencją tekstu oraz analiza tekstów pisanych. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
zna konstrukcje gramatyczne j. włoskiego na poziomie B2 i potrafi je stosować w mowie i w piśmie
rozumie mechanizmy procesu tłumaczenia, stosuje w przekładzie poznane struktury gramatyczne
dysponuje odpowiednim zakresem słownictwa z życia codziennego oraz wykorzystuje znajomość leksyki związanej z historią, kulturą i szeroko rozumianym społeczeństwem
rozumie wypowiedzi ustne w formie krótkich nagrań, materiałów filmowych i dokumentalnych o tematyce historycznej, społecznej i kulturowej
czyta ze zrozumieniem teksty pisane, dotyczące zagadnień zarówno współczesnych, jak i tych poświęconych historii i przeszłości Włoch
konstruuje rozbudowane, uporządkowane wypowiedzi ustne z zastosowaniem złożonych struktur gramatycznych, przedstawia punkt widzenia drugiej osoby, komentuje i wyraża własną opinię na dany temat
potrafi aktywnie uczestniczyć w dialogu, uzasadnia swoje poglądy, odpiera argumenty, przedstawia własny punk widzenia przestrzegając reguł gramatycznych i stosując odpowiedni stopień formalności i odpowiedni rejestr stosowny do okoliczności
potrafi formułować dłuższe i krótsze wypowiedzi pisemne (opis, recenzja, esej)
zna liczne aspekty kultury włoskiej, ma świadomość istnienia wielokulturowości w odniesieniu do włoskiej rzeczywistości, rozumie znaczenie różnic między językami, dialektami i kulturami
Kryteria oceniania
Metody:
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
-praca w grupach;
- weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące.
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1. Maćkiewicz Jolanta, Jak pisać teksty naukowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
2.Sensini Marcello, La lingua e i testi. I laboratori testuali, Arnoldo Mondadori Scuola.
3.Sensini Marcello, La lingua e i testi. Arnoldo Mondadori Scuola.
4.Serianni Luca, Della Valle Valeria, Patota Giuseppe, L’italiano parlato e scritto. Grammatica di riferimento e manuale
delle abilità testuali con schede di autoverifica, Mondadori
5. Materiał własny.
W cyklu 2020/SZ:
1. Maćkiewicz Jolanta, Jak pisać teksty naukowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021/SZ:
1. Maćkiewicz Jolanta, Jak pisać teksty naukowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
- |
W cyklu 2021/SZ:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: