Praktyczna nauka języka włoskiego - kompetencje zintegrowane IV (małe formy teatralne) 09-PNJWkz4-4LW-22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Potrafi formułować wypowiedzi ustne charakteryzujące się jasnością, wyrazistością i zwięzłością językową.
Potrafi improwizować w fikcyjnej, wyobrażeniowej sytuacji, wcielając się w różne role, używając adekwatnych struktur gramatycznych i słownictwa.
Potrafi zinterpretować i poddać analizie prosty tekst literacki oraz wyrazić opinię na jego temat.
Ma poprawną dykcję.
Potrafi płynnie czytać na głos krótsze i dłuższe teksty literackie.
Potrafi przygotować scenariusz przedstawienia teatralnego.
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Projekt
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Inscenizacja/przedstawienie
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Bailini Sonia, Consonno Silvia, Ricette per parlare, Alma Edizioni, Firenze,
2. Carboni Giancarlo, Sorianello Patrizia, Manuale professionale di dizione e pronuncia, 2011
3. Delle Donne Elisabetta, L’italiano praticamente, Guerra Edizioni, 2002
4. Ferencich Roberta, Torresan Paolo, Giochi senza frontiere, Alma Edizioni, 2005
5. Maley Alan, Maley Duff, Drama Techniques: A Resource Book Of Communication Activities For Language Teachers, Cambridge University Press, 2005
6. Montali Sandra, Mazza Aldo, Parlando, parlando, Alpha Beta Edizioni, 1999
7. Peraro Walter, Esercizi di pronuncia. Manuale pratico per attori, insegnanti, speaker e professionisti della voce, 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: