Praktyczna nauka języka włoskiego - kompetencje zintegrowane I 09-PNJWkz1-3LW-12
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Zna różne typy słowników języka włoskiego i umie z nich prawidłowo korzystać w celu uniknięcia błędów językowych, wyszukiwania nowego słownictwa.
Zna i potrafi zastosować zasady interpunkcji włoskiej.
Potrafi zredagować tekst zgodnie z zasadami edycji przy użyciu najpopularniejszych edytorów tekstu.
Zna różne metody pisarskie stosowane w pisaniu kreatywnym
Potrafi napisać i zredagować teksty o różnym charakterze (użytkowym, ludycznym, literackim) i z użyciem różnych stylów wypowiedzi, zawierające elementy jak np. przebieg zdarzenia, opis, dialog, dygresja, itp.
Formułuje teksty wykorzystując różnorodne środki stylistyczne i operując różnymi rejestrami językowymi.
Potrafi formułować pisemnie teksty charakteryzujące się jasnością, wyrazistością i zwięzłością językową.
Zna rozmaite struktury gramatyczne (w tym zgodność czasów i trybów) na poziomie B1/B2, typowe dla tekstów o charakterze ludycznym, użytkowym, literackim.
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Test
Projekt
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Assandri Pino, Mutti Elena, Il luogo segreto, Zanichelli Editore, Bologna, 2009, 2013
2. Bickhman Jack M., Scrivere un racconto. Metodi, tecniche, esercizi, Dino Audino, 2012
3. Calvino Italo, Lezioni americane. Sei proposte per il prossimo millenio, Bompiani, 2006
4. Carrada Luisa, Il mestiere di scrivere, Apogeo, 2013
5. Cini Lucia, Strategie di scrittura, Bonacci Editore, Roma 1998.
6. Filipiak Izabela, Twórcze pisanie dla młodych panien, Warszawa 1999.
7. Glensk Urszula, Jak zostać pisarzem, Pierwszy polski podręcznik dla autorów, Warszawa 2011
8. Queneau Raymond, Esercizi di stile, przeł. U. Eco, Torino, Einaudi, 1983
9. Rossi Fabio, Ruggiano Fabio, Esercizi di scrittura per la scuola e l’università, Carocci, Roma, 2015
10. Panebianco Beatrice (et al.), Grammabilità, Zanichelli, Bolonia, 2015
11. Perini Elisabetta, Scrivere bene (o quasi), Giunti Editore, Firenze 2011.
12. Sensini Marcello, La lingua e i testi. I laboratori testuali, Arnoldo Mondadori Scuola, Mediolan, 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: