Praktyczna nauka języka włoskiego - Italiano pratico 1 09-PNJWip1-66
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Zna konstrukcje gramatyczne j. włoskiego na poziomie B2/C1 i potrafi je stosować
Potrafi zastosować w tłumaczeniu zdań poznane struktury gramatyczne i leksykalne na poziomie B2/C1
Rozumie audycje o tematyce historycznej, społecznej i kulturowej
Zna problematykę historyczną, społeczną i kulturową Włoch i potrafi się wypowiadać na jej temat zarówno indywidualnie, jak i na tle grupie
Formułuje krytyczne opinie dotyczące poruszanych zagadnień
Potrafi parafrazować słowa innych, formułować wypowiedzi pisemne takie jak rozprawka, streszczenie, esej
Zna formalne i językowe aspekty pisania pracy licencjackiej w języku włoskim
Kryteria oceniania
Metody:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Esej
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Autentyczne materiały prasowe, radiowe, telewizyjne, internetowe, itp.
Bozzone Costa, Ghezzi, Piantoni. Nuovo Contatto C1. Loescher Editore.
Celi. C1. Guerra Edizioni.
Consonno Silvia, Bailini Sonia, I verbi italiani. Grammatica, esercizi, giochi, Alma Edizioni, 2005
Damele, Franzi. Voltare pagina. Loescher Editore, 2005.
De Filippo Nuccia, Chiappini Loredana, Congiuntivo, che passione!, Bonacci editore, 2014
De Filippo Nuccia, Chiappini Loredana, Un giorno in Italia 2, Loescher Editore, 2002
De Giuli Andrea, Guastalla Carlo, Naddeo Ciro, Magari! Corso di lingua e cultura italiana di livello intermedio e avanzato, Alma Edizioni, 2008
Ferralasco, Moiso, Testa. Punti fermi.Edizioni Scolastiche B.Mondadori. 2005.
Foremniak Katarzyna, Włoski w tłumaczeniach 3, Preston Publishing, 2017
Guitton Jean, Il lavoro intellettuale, I Prismi, 1951
La Grassa Monica, Troncarelli Donatella, Grammatica Avanzata. Esprimersi con le frasi, funzioni, forme e attività, Edilingua, 2017
Mezzadri, Balboni. Nuovo Rete! C1. Guerra Edizioni.
Nocchi Susanna, Tartaglione Roberto, Grammatica avanzata della lingua italiana, Alma Edizioni
Quaderni Cils. C1. Guerra Edizioni.
Sanzio Maria Grazia, Spazio Lingua 8, Esercizi di grammatica, http://www.schule.suedtirol.it/pi/faecher/italienisch/italienisch.htm
Sensini Marcello, La lingua e i testi. I laboratori testuali, Arnoldo Mondadori Scuola, 2005
Serianni Luca, Della Valle Valeria, Patota Giuseppe, L’italiano parlato e scritto. Grammatica di riferimento e manuale delle abilità testuali con schede di autoverifica, Mondadori, 2003
Storni Bruno, Ćwiczenia gramatyczne z kluczem z języka włoskiego, Delta W-Z, 1987
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: