Praktyczna nauka języka włoskiego - gramatyka 09-PNJWgram-34
- passato prossimo vs.imperfetto
-przyimki
- miejsce przymiotnika
-bezokolicznik
- negacja
- zdrobnienia, zgrubienia
- rzeczowniki -wyjątki
- zapożyczenia
- rodzaj rzeczownika
-rzeczowniki złożone
-rzeczowniki ułomne
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Zna różnice w użyciu czasów przeszłych -imperfetto i passato prossimo (aspekt);
2/ Zna użycie przyimków prostych we współczesnej włoszczyźnie;
3/ Zna miejsce przymiotnika w zdaniu;
4/ Charakteryzuje i rozpoznaje użycie bezokolicznika w zdaniu prostym i złożonym;
5/ Zna różne rodzaje negacji w j. włoskim;
6/Zna i tworzy zdrobnienia i zgrubienia rzeczownika;
7/Zna rzeczowniki nieregularne;
8/Zna, rozpoznaje rodzaje i właściwości zapożyczeń z różnych języków funkcjonujących we włoszczyźnie współczesnej;
9/Zna i rozpoznaje rodzaj rzeczownika i problematykę z tym powiązaną (np.nazwy zawodów żeńskich)
10/Zna rodzaje rzeczowników złożonych.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja)
- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)
- umiejętność wyjaśniania i argumentowania
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Metody dydaktyczne:
-wprowadzenie teorii,
-omówienie problematycznych przykładów,
-podkreślenie różnic pomiędzy j.włoskim, a polskim
-dyskusja podczas ćwiczeń,
-praca w grupach,
-prace domowe,
-ćwiczenia w grupach, rozwiązanie problemu,
-sprawdzian pisemny sprawdzający znajomość zagadnień gramatycznych. Zaliczenie pisemne. Egzamin pisemny i ustny.
Literatura
Susanna Nocchi, Roberto Tartaglione, Grammatica avanzata della lingua italiana. Esercizi, testi, giochi, Alma Edizioni, Firenze, 2006
Sławomir Braun, Włoski. Non c’è problema!, SuperMemo, Poznań, 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: