Praktyczna nauka języka włoskiego - gramatyka 09-PNJWg-1MW-14
Zajęcia polegają na pogłębianiu i utrwalaniu struktur gramatycznych j.włoskiego na poziomie zaawansowanym, w zależności od potrzeb danej grupy zajęciowej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Zna i stosuje struktury gramatyczne odpowiadające poziomowi biegłości językowej C1,
stosuje różne techniki i strategie tłumaczenia zdań i krótkich fragmentów zawierających struktury gramatyczne odpowiadające poziomowi biegłości językowej C1.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
-wprowadzenie teorii (metoda dedukcyjna i indukcyjna)
- analiza tekstu z gramatycznego punktu widzenia
-omówienie problematycznych przykładów w kontekście (przykłady użycia pochodzące z autentycznych tekstów)
-podkreślenie różnic pomiędzy j. włoskim a polskim
-dyskusja podczas ćwiczeń,
-praca w grupach,
-prace domowe,
-ćwiczenia w grupach, rozwiązanie problemu,
-sprawdzian pisemny sprawdzający znajomość zagadnień gramatycznych.
Metody oceniania:
Warunki i tryb uzyskania zaliczenia:
TRYB STACJONARNY
– obecność i aktywność na zajęciach,
– przygotowanie do zajęć,
– ocena pozytywna uzyskana na podstawie proponowanych w semestrze testów
TRYB ZDALNY
– obecność i aktywność na zajęciach (MS Teams),
– przygotowanie do zajęć,
– ocena pozytywna uzyskana na podstawie proponowanych w semestrze testów (MS Teams)
Literatura
Quaderni del PLIDA B2/C1/C2: L’italiano scritto, parlato, certificato.
Affresco Italiano C1. Le Monnier.
Nuovo Progetto Italiano 3. Edilingua.
La prova orale 2. Edilingua.
Raccontare il Novecento. Percorsi didattici nella letteratura italiana attraverso i racconti di Buzzati, Calvino, Ginzburg, Moravia. Edilingua, 2005.
Zurula. Sapore d’Italia. Edilingua 1998.
Risorse Internet (Quotidiani, riviste online, articoli, filmati, ecc.).
Buono Hodgart. Capire l’Italia e l’italiano. Guerra Edizioni, 2005.
Quaderni Cils. C2. Guerra Edizioni.
Celi. C2. Guerra Edizioni
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: