Praktyczna nauka języka włoskiego - Competenze integrate 2 09-PNJWcin2-14
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
rozwinął umiejętności filologiczne w zakresie tworzenia tekstu pisanego i udoskonalił sprawności pisania;
zna etapy konstruowania różnych form wypowiedzi pisemnych;
potrafi relacjonować, wyrażać opinię i logicznie argumentować;
zna i potrafi stosować typowe dla danego typu wypowiedzi środki słownikowe i struktury składniowe;
potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne charakteryzujące się komunikatywnością (czytelność, poprawność stylistyczna, składniowa) - świadomie stosuje kanony stylu komunikatywnego (jasność, prostota, zwięzłość, dynamiczność, konkretność, konstrukcyjność, stosowność);
zna i rozpoznaje różnorodne odmiany stylistyczne tekstów i kryteria poprawności językowej (norma i błąd językowy);
tworzy wypowiedzi świadomy kultury języka polskiego oraz włoskiego, stosuje etykietę językową.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Projekt
Esej
Prezentacja multimedialna
- obecność na zajęciach
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
- prace domowe
- weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Nuovo Contatto C1
Nuovo Espresso 5 (C1)
Adams M, Rydzak D., Techniki wprowadzające do pisania, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, 1999,
Calvino I., Lezioni americane. Sei proposte per il prossimo millennio, Garzanti, 2004
Cini L., Strategie di scrittura, Bonacci, 1998
Franzi T., Damele S., Voltare pagina, Loescher, 2004
Guastalla C., Giocare con la scrittura, Alma Edizioni, Firenze, 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: