Praktyczna nauka języka włoskiego 09-PNJW-4LW-46
Przedstawienie reguł gramatycznych dotyczących poszczególnych zagadnień. .
Ćwiczenia gramatyczne na zastosowanie omawianych zagadnień gramatycznych.
Ćwiczenia rozumienia ze słuchu.
Lektura artykułów z różnych dziedzin (media, psychologia, literatura, gry hazardowe, kino, dialekty, natura) w celu poznania słownictwa z tych dziedzin.
Ćwiczenia na tłumaczenie zdań z zastosowaniem poznanego słownictwa.
Ćwiczenia rozwijające umiejętności komunikacyjne z użyciem poznanego słownictwa.
Ćwiczenia w redagowaniu krótkich form pisemnych (tekst argumentacyjny, bajka, artykuł prasowy).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zna struktury gramatyczne (concordanza dei tempi e dei modi, discorso diretto i indiretto, nomi composti, sovrabbondanti, verbi pronominali, forme implicite) oraz słownictwo na poziomie B2 wg poziomu biegłości językowej Rady Europy.
Potrafi poprawnie stosować poznane struktury gramatyczne.
Rozumie dłuższe wypowiedzi ustne i rozpoznaje rejestry i elementy prozodyczne.
Zna słownictwo z różnych dziedzin (media, psychologia, literatura, gry hazardowe, kino, dialekty, natura).
Tłumaczy zdania z zastosowaniem poznanego słownictwa.
Potrafi formułować wypowiedzi ustne z zastosowaniem poznanego słownictwa.
Redaguje krótkie formy pisemne (tekst argumentacyjny, bajka, artykuł prasowy).
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową z egzaminów składają się w równych proporcjach osiągnięte wyniki procentowe z poszczególnych komponentów.
Przy 5 częściach:
ascolto – 20%
lessico – 20%
grammatica – 20%
espressione scritta – 20%
espressione orale – 20%
Podstawą oceny końcowej jest więc średnia procentów uzyskanych z poszczególnych części. Przyjmuje się możliwość braku zaliczenia jednego komponentu i dopuszcza wystawienia z egzaminu oceny pozytywnej jeśli po wliczeniu wyniku niezaliczonej części powyższa średnia przekracza lub wynosi 70%.
W przypadku braku zaliczenia dwóch części lub więcej części egzamin w całości uznaje się za niezdany.
Uzyskany wynik procentowy przekłada się na ocenę końcową według poniższych wartości:
70% - 74% - 3
75% - 79% - 3+
80% - 84% - 4
85% - 89% - 4+
90% - 100% - 5
Literatura
Carlo Guastalla, Giocare con la scrittura, Alma Edizioni, Firenze, 2004.
Lucia Cini, Strategie di scrittura. Quaderno di scrittura. Livelli intermedio, Bonacci ed., Roma, 1998.
Maria Teresa Serafini, Come si scrive, Bompiani, Milano, 1992.
Źródła multimedialne, artykuły prasowe, materiały własne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: