Praktyczna nauka języka portugalskiego - mówienie 09-PNJPm-3LP-36
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Formułuje przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka.
Potrafi brać czynny udział w dyskusjach, argumentując i kontrargumentując.
Jest w stanie zrozumieć dłuższe wypowiedzi, wykłady, wywiady i rozmowy, pod warunkiem, ze temat jest mu znany.
Zna schemat redagowania tekstu argumentacyjnego, eseju, opisu, krótkiej notatki prasowej, listu prywatnego, wywiadu, korespondencji mailowej, rozprawki.
Redaguje teksty, tworzy spójną, logiczną i przekonującą wypowiedź pisemną.
Stosuje urozmaicone i dość bogate słownictwo oraz frazeologię zgodnie z tematem i formą wypowiedzi.
Rozumie bardziej zaawansowane teksty literackie i nieliterackie, obejmujące szeroki zakres słownictwa.
Potrafi prawidłowo zinterpretować przeczytane treści i wyrazić własną opinię na ich temat.
Potrafi prowadzić bardziej złożoną dyskusję z innymi studentami na tematy uniwersalne.
Używa poprawnych struktur gramatycznych w wypowiedziach na tematy mu znane.
Kryteria oceniania
Egzamin z otwartą książką
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Esej
Zadania ustne
Odsłuchy
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
93% - 100%
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i
społeczne 87% - 92%
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 71% - 86%
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i
społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 66% - 70%
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i
społeczne, ale z licznymi błędami 61 – 65%
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i
społeczne. Błędy zaburzające komunikacje 0%-60%
Literatura
- Ana Tavares: Português XXI 2, Lisboa-Porto, Lidel, 2011.
- Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra: Gramática activa 1 i 2, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000;
- Carla Oliveira: Gramática Aplicada Níveis Inicial e Elementar, Texto Editores, Lisboa, 2007.
- - Carla Oliveira: Gramática Aplicada Níveis Intermédio e Avançado, Texto Editores, Lisboa, 2007.
- . Leonel Melo Rosa: Vamos lá começar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel, 2001;
- Celso Cunha, Lindley Cintra: Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987;
- Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora, Porto, 2013
- Leonel Melo Rosa: Vamos lá continuar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel, 2001
- Mendes Silva, Português. Língua Viva, Teorema
- Teresa Sousa Henriques, Frederico de Freitas, Qual É A Dúvida?, Lisboa-Porto, Lidel
- Guia do Acordo Ortográfico 1990
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: