Praktyczna nauka języka niemieckiego - sprawności zintegrowane 09-PNJNsz-56
Podróże
Mobilność we współczesnym świecie
Praca i urlop
Współczesny kanon piękna
Kanony piękna w różnych kulturach
Wspomnienia z młodości
Opisywanie związków przyczynowo-skutkowych
Imiesłowy (Partizip I i II)
Przyimki służące określeniu miejsca i czasu
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
zna słownictwo oraz gramatykę języka niemieckiego na poziomie B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
potrafi w języku niemieckim zrozumieć teksty czytane i słuchane z zakresu omawianej tematyki, np. oferty wycieczek, artykuł o kulcie piękna
potrafi w języku niemieckim wypowiedzieć się w zakresie tematyki omawianej na zajęciach, potrafi prowadzić rozmowę o podróżach, mobilności we współczesnym świecie, kanonach piękna, potrafi zabrać stanowisko w dyskusji, dobierając odpowiednie słownictwo i argumenty
potrafi formułować wypowiedzi w formie pisemnej, np. potrafi napisać streszczenie przeczytanego artykułu, opisać wspomnienia
potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę językową w oparciu o słowniki, leksykony także w wersji online
posiada umiejętność przygotowania projektu krajoznawczego, efektywnie organizując swoją pracę podczas pracy w projekcie i przygotowań prezentacji
ma uporządkowaną wiedzę ogólną na tematy z zakresu omawianej na zajęciach problematyki, związanej w szczególności z podróżami i mobilnością, współczesnym kanonem piękna i różnicami w wyobrażeniach na temat kanonu piękna w innych krajach i kulturach
ma świadomość kompleksowej natury języka, szczególnie jeśli chodzi o wieloznaczność niektórych słów, opisywanie związków przyczynowo-skutkowych, użycie imiesłowów i przyimków służących określeniu miejsca i czasu
Kryteria oceniania
Kryteria oceny z zaliczenia na zajęciach prowadzonych w oparciu o podręcznik kursowy:
Napisanie prac pisemnych, ocenianych wg podanych kryteriów:
- poprawność morfosyntaktyczna, ortograficzna i leksykalna: 14 pkt. (za każdy błąd morfosyntaktyczny i leksykalny odejmowane jest 0,5 pkt., a za błąd ortograficzny odejmowane jest 0,25 pkt.),
- poprawność stylistyczna: 2 pkt. (za każdy błąd odejmowane jest 0,25 pkt.),
- zgodność pracy z tematem i logiczna struktura treści – 4 pkt.
Ocena opiera się o poniższe przedziały:
bdb 19-20 pkt.
db+ 17-18 pkt.
db 15-16 pkt.
dst+ 13-14 pkt.
dst 11-12 pkt.
ndst <11 pkt.
Przygotowanie krótkich prezentacji indywidualnych, ocenianych wg następujących kryteriów:
- zgodność treści prezentacji z tematem, logiczna struktura prezentacji – maks. 4. pkt.,
- względna swoboda wypowiedzi (istotne jest to, żeby treści nie były odczytywane z kartki) – maks. 4 pkt.,
- poprawność morfosyntaktyczna w zakresie przerobionych w trakcie kursu struktur gramatycznych – maks. 4 pkt.,
- poprawność leksykalno-semantyczna – maks. 4 pkt.,
- poprawność wymowy – maks. 4 pkt.,
- ewentualnie w zależności od tematu oprawa multimedialna prezentacji – ew. 1 pkt. (bonus punktowy).
Ocena opiera się o poniższe przedziały:
bdb 19-20 pkt.
db+ 17-18 pkt.
db 15-16 pkt.
dst+ 13-14 pkt.
dst 11-12 pkt.
ndst <11 pkt.
Napisanie testów śródsemestralnych ocenianych wg podanych kryteriów:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76%-84%
dst+ 68-75%
dst 60%-67%
ndst 0-59%
Aktywny udział w zajęciach.
Terminowość w zakresie przygotowywania zadań domowych.
Kryteria oceny egzaminu:
A. Egzamin pisemny obejmujący test gramatyczno-leksykalny (zawierający także komponent czytania oraz pisania) będzie oceniany wg poniższej skali:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76%-84%
dst+ 68-75%
dst 60%-67%
ndst 0-59%
B. Egzamin ustny (odpowiedzi na przygotowane w czasie zajęć zagadnienia tematyczne) oceniany będzie wg poniższych kryteriów:
- zgodność odpowiedzi z tematem, logiczna struktura wypowiedzi – maks. 4. pkt.,
- względna swoboda i płynność wypowiedzi, adekwatna dla zakładanego poziomu biegłości językowej ESOKJ – maks. 4 pkt.,
- poprawność morfosyntaktyczna w zakresie przerobionych w trakcie kursu struktur gramatycznych – maks. 4 pkt.,
- poprawność leksykalno-semantyczna w zakresie materiału zajęć – maks. 4 pkt.,
- poprawność wymowy – maks. 4 pkt.
Ocena będzie opierać się o poniższą skalę.
bdb 19-20 pkt.
db+ 17-18 pkt.
db 15-16 pkt.
dst+ 13-14 pkt.
dst 11-12 pkt.
ndst <11 pkt.
C. Ocena z egzaminu stanowi średnią ocen cząstkowych z części pisemnej i ustnej. Oba komponenty egzaminu mają równą wagę w ocenie końcowej. W przypadku uzyskania nierozstrzygającej oceny średniej, np. 4,25, ocena końcowa z egzaminu zostanie podwyższona do 4,5.
Literatura
Albert Daniels, Renate Köhl-Kuhn, Klaus F. Mautsch, Ilse Sander, Heidrun Tremp Soares (2013). Mittelpunkt neu B2.1 Lehr- und Arbeitsbuch mit Audio CD. LektorKlett
Stanisław Bęza (2007). Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: