Praktyczna nauka jezyka niemieckiego - sprawności zintegrowane 09-PNJNsz-46
Doradztwo, udzielanie rad
Zabieranie stanowiska w określonych sytuacjach komunikacyjnych
Szukanie pracy
Zdrowy styl życia, dbanie o zdrowie, uprawianie sportu, zasady zdrowego odżywiania
Atrakcyjny pracodawca
Mocne i słabe strony
Zaprzepaszczone szanse
Szczęście i szczęśliwe momenty w życiu
Radość, odwaga i siła
Organizowanie uroczystości w miejscu pracy
Bezokolicznik z zu
Spójniki da, während, bevor
Deklinacja przymiotnika w stopniu wyższym i najwyższym
Tryb przypuszczający II
Czas Plusquamperfekt, spójnik nachdem
Genitiv – deklinacja przymiotnika w dopełniaczu, przyimek trotz
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2020/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
zna (w zakresie B1/1) słownictwo oraz gramatykę języka niemieckiego na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
potrafi w języku niemieckim zrozumieć krótkie artykuły, listy i maile, odmowy i potwierdzenie przyjęcia zaproszenia, komentarze
czyta ze zrozumieniem artykuły, komentarze, blogi związane z tematyką omówioną na zajęciach, pisane językiem standardowym z elementami języka potocznego i śledzi bieżące trendy w krajach niemieckojęzycznych, jeśli chodzi o pisanie różnorodnych tekstów w Internecie
potrafi w prosty i zwięzły sposób w języku niemieckim opowiedzieć o tym, jak należy szukać pracy, potrafi udzielić rady, opowiedzieć o swoim stylu życia, potrafi wypowiedzieć się na tematy omawiane na zajęciach związane z doświadczeniami z przeszłości i planami na przyszłość. Jednocześnie potrafi dyskutować na powyższe tematy wykazując otwartość na nowe idee
potrafi pisać proste komentarze, wpisy na blogach, listy i maile (zaproszenia, odmowy, potwierdzenie przybycia), potrafi napisać podanie o pracę
umie samodzielnie poszerzać wiedzę językową w oparciu o słowniki, leksykony także w wersji online
posiada umiejętność przygotowania prezentacji ustnych na tematy związane z życiem w krajach niemieckojęzycznych
efektywnie organizuje swoją pracę
ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat wyrażania rozczarowania w języku niemieckim; ma ogólną wiedzę na temat zasad pisania służbowych listów i maili
ma świadomość kompleksowej natury języka, szczególnie jeśli chodzi o wyrażanie emocji
słucha ze zrozumiem tekstów związanych z tematyką omawianą na zajęciach
Literatura
Julia Braun-Podeschwa, Charlotte Habersack, Angela Pude (2014). Menschen B1/1 Kursbuch mit DVD-ROM. Hueber
Anna Breitsameter, Angela Pude, Sabine Glas-Peters (2014). Menschen B1/1 Arbeitsbuch mit Audio-CD. Hueber
Grammatik aktiv : Übungsgrammatik A1/B1 mit eingelegter Hör-CD, Cornelsen, 2016
Intensivtrainer Wortschatz und Grammatik B1, Klett, 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: