Praktyczna nauka języka niemieckiego (pisanie) 09-PNJNpp-DL56
Pula roczna realizowana w semestrze zimowym i letnim:
Nowe techniki wymiany informacji i komunikacji
Choroby cywilizacyjne
Człowiek jako konsument w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tolerancja, międzykulturowość, obraz Polaków w niemieckiej prasie oraz narodowe i kulturowe stereotypy
Emancypacja kobiet w kontekście zawodowym i politycznym
Zagadnienia etyczne ze szczególnym uwzględnieniem bioetyki
Aktualna problematyka z dziedziny polityki, gospodarki i kultury
wybrane aspekty gramatyczne – czasowniki modalne w wypowiedzi subiektywnej, tryb warunkowy nierzeczywisty, szyk wyrazów w zdaniu pojedynczym, określanie rodzaju rzeczownika oraz użycie rodzajników
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Potrafi poprawnie gramatycznie i leksykalnie argumentować oraz formułować wnioski w języku niemieckim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach
Przygotowuje poprawne gramatycznie i leksykalnie wypracowania pisemne w języku niemieckim oraz tłumaczy zdania na język niemiecki w zakresie wybranych tematów obowiązujących na zajęciach
Posiada podstawowe umiejętności przygotowania poprawnych gramatycznie i leksykalnie wystąpień ustnych w języku niemieckim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku niemieckim i uczenia się przez całe życie
Potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach
Ma podstawową świadomość różnorodności kulturowej i światopoglądowej oraz wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur
Potrafi refleksyjnie odnosić się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi językowych w języku niemieckim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach i potrafi je modyfikować pod kontrolą wykładowcy
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania są dostosowane do charakteru zajęć (pisemne lub ustne, cząstkowe lub końcowe: kolokwium pisemne, test, esej, udział w dyskusji,
tłumaczenie zdań
Progi procentowe dla testów gramatycznych, leksykalnych, tłumaczeń:
60-70% 3,0
71-75% 3,5
76-84% 4.0
85-90% 4,5
91-100% 5.0
Ocena wypracowań, referatów :
• 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
• 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
• 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
• 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
• 3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
• 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Dreyer, H./ Schmitt, R.: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Verlag für Deutsch, München;
Hall, K. / Scheiner, B.: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Verlag für Deutsch;
Übungen zu Schwerpunkten der deutschen Grammatik. Karl-Marx-Univ. Leipzig;
Wójtowicz,J./Wójcicki,M.: Polnische und deutsche Redewendungen. Wydawnictwo Naukowe PWN 2012
teksty własne wykładowców dostosowane do tematyki zajęć i każdorazowo udostępniane studentom
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: