Praktyczna nauka języka norweskiego 09-PNJNO-46
czytanie tekstów norweskich podręcznikowych i innych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia norweskich wypowiedzi ustnych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
ćwiczenia w zakresie tworzenia różnych typów tekstów pisanych w języku norweskim na poziomie B1+ wg ESOKJ
formułowanie wypowiedzi ustnych w języku norweskim na poziomie B1+
prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa norweskiego do poziomu B1+/B2 wg ESOKJ
ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne do poziomu B1+/B2 wg ESOKJ
prezentacja gramatyki języka norweskiego (morfologia, składnia) i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B1+/ wg ESOKJ
rozwijanie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych
rozwijanie wiedzy o Norwegii w zakresie kultury życia codziennego i aktualnych tematów
ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka norweskiego z wykorzystaniem słowników i zasobów internetowych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
rozumie norweskie teksty pisane i mówione na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ
potrafi formułować wypowiedzi ustne w języku norweskim na poziomie B1+
potrafi formułować różne typy wypowiedzi pisemnych w języku norweskim na poziomie B1+ wg ESOKJ
posiada aktywny zasób słownictwa norweskiego na poziomie B1+ wg ESOKJ
posiada kompetencje komunikacyjne na poziomie B1+ wg ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka norweskiego (morfologia, składnia), adekwatną do poziomu B1+ wg ESOKJ
potrafi korzystać ze słowników i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku norweskim
potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne zadania w zakresie objętym modułem dla poziomu B1+ wg ESOKJ
posiada poszerzoną wiedzę o Norwegii w zakresie kultury życia codziennego i aktualnych tematów
potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem zasobów internetowych
Kryteria oceniania
F: dyskusja w grupie, ocena wypowiedzi, ocena zadania domowego, poprawienie i omówienie błędów w ćwiczeniach
P: kolokwium zaliczeniowe
F: ocena słownictwa w wypowiedziach ustnych i pisemnych, ocena ćwiczeń na czytanie ze zrozumieniem
P: praca zaliczeniowa
2. Kryteria oceniania
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Ellingsen, Elisabeth og Kirsti Mac Donald. 2008. Her på berget. Norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere (tekstbok, arbeidsbok).
Balicki Maciej & Helena Garczyńska. 2009. Troll 2. Język norweski: teoria i praktyka.
Husby, Olaf. 2008. På egne bein.
Husby, Olaf og Marit Helene Kløve. 2008. Flytende norsk.
Høgberg, Eva. 2006. Håndbok i grammatikk og språkbruk. Norsk for innvandrere.
Mac Donald, Kirsti. 2009. Norsk grammatikk. Norsk som andrespråk. Teoribok.
Mac Donald, Kirsti. 2009. Norsk grammatikk. Norsk som andrespråk. Arbeidsbok.
Standskogen, Åse-Berit og Rolf Standskogen. 1986. Norsk for utlendinger. Arbeidsbok 2.
Standskogen, Åse-Berit og Rolf Standskogen. 1983. Norsk grammatikk for utlendinger.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: