Praktyczna nauka języka norweskiego 09-PNJNO-44
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku norweskim na poziomie C1+/C2
Ćwiczenia doskonalące umiejętność doboru słownictwa specjalistycznego i oceny poprawności stylistycznej wypowiedzi
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu i analizy wypowiedzi ustnych o charakterze wykładu,
referatu i dyskusji naukowej
Ćwiczenia kształtujące umiejętność formułowania wypowiedzi ustnych z dziedziny, której dotyczy przygotowywana praca magisterska, z wykorzystaniem samodzielnie pozyskanych informacji, jak również przedstawiania własnych opinii w dyskusji naukowej
Ćwiczenia rozwijające umiejętność analizy i interpretacji tekstów naukowych z wybranej dziedziny
Ćwiczenia rozwijające umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi pisemnych o charakterze akademickim z uwzględnieniem zasad i wymogów formalnych dla prac magisterskich
Kształtowanie wrażliwości językowej studentów i umiejętności śledzenia aktualnych zjawisk językowych w zakresie języka norweskiego i dotyczących ich badań
Ćwiczenia doskonalące umiejętność analizy, oceny i korekty własnej wypowiedzi pisemnej i ustnej o charakterze akademickim
Ćwiczenia doskonalące umiejętność weryfikacji i umiejętnego wykorzystania pozyskanych informacji
do konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych o charakterze akademickim; zwrócenie uwagi na obowiązek przestrzegania prawa autorskiego i poszanowania własności intelektualnej
Ćwiczenie umiejętności dzielenia się nią z innymi zdobytą wiedzą i prezentowania własnych zainteresowań badawczych
Analiza norweskich i skandynawskich tekstów kultury z wykorzystaniem metod badawczych typowych dla literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa, doskonalenie umiejętności dostrzegania szerszych kontekstów interpretacyjnych.
Rozwijanie zainteresowań literaturoznawczych, kulturoznawczych i językoznawczych poprzez samodzielną pracę, angażowanie się w działalność naukową i kulturalną Katedry Skandynawistyki oraz przygotowanie i uczestnictwo w konferencjach naukowych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada wiedzę i umiejętności językowe w zakresie języka norweskiego na poziomie C1+/C2, posługuje się terminologią z dziedziny literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa norweskiego
ma dobrą świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności, potrafi ocenić własne możliwości i ograniczenia
rozumie znaczenie pracy własnej dla utrwalania, pogłębiania i aktualizowania posiadanej wiedzy w zakresie języka norweskiego,
potrafi rozwijać umiejętności językowe w zakresie języka norweskiego, korzystając ze wskazówek wykładowców i samodzielnie poszukując nowych możliwości pogłębienia wiedzy
potrafi rozwijać własne predyspozycje twórcze i naukowe
potrafi śledzić i komentować aktualne zjawiska i procesy zachodzące w obrębie języka norweskiego
posiada dobrą orientację w życiu kulturalnym, społecznym i politycznym Norwegii i Skandynawii, potrafi dyskutować na temat aktualnych wydarzeń, odnosząc się do wypowiedzi ekspertów i przedstawiając własne poglądy; ma świadomość wartości dorobku kulturowego Norwegii i Skandynawii.
potrafi formułować dłuższe wypowiedzi pisemne o charakterze akademickim
dba o poprawność gramatyczną, leksykalną i stylistyczną własnych wypowiedzi pisemnych, sprawnie rozpoznaje zasygnalizowane przez wykładowcę błędy i potrafi je samodzielnie poprawić
umiejętnie korzysta z dorobku naukowego innych osób, ma świadomość obowiązku przestrzegania prawa autorskiego i poszanowania własności intelektualnej
potrafi prezentować własne zainteresowania badawcze i przekazywać zdobytą wiedzę, przygotowując i przedstawiając ustne wystąpienia z dziedziny literaturoznawstwa lub kulturoznawstwa norweskiego, związane z tematem pracy magisterskiej
wykazuje się aktywnością i kreatywnością, chętnie uczestniczy w wydarzeniach z życia KS (wykłady gościnne, konferencje), dobrze wywiązuje się z podjętych zadań wymagających wykorzystania posiadanych umiejętności językowych (opieka nad gośćmi, przygotowanie i prowadzenie warsztatów i dyskusji)
Kryteria oceniania
Indywidualne konsultacje, ćwiczenia leksykalne, analiza poprawności tekstów , dyskusja nad przygotowanym materiałem
F: Sprawdzenie wykonanych zadań indywidualnych
P: Ocena wykonanych zadań indywidualnych
Indywidualne konsultacje, analiza poprawności tekstów, dyskusja nad przygotowanym materiałem F: Sprawdzenie wykonanych zadań indywidualnych
P: Ocena wykonanych zadań indywidualnych
Indywidualne konsultacje, analiza poprawności tekstów, dyskusja nad przygotowanym materiałem F: Sprawdzenie wykonanych zadań indywidualnych
P: Ocena wykonanych zadań indywidualnych
Wskazanie i omówienie literatury fachowej, indywidualne konsultacje, dyskusja nad przygotowanym materiałem F: Sprawdzenie wykonanych zadań indywidualnych
P: Ocena wykonanych zadań indywidualnych
Przygotowanie referatów o charakterze naukowym
F: Dyskusja w grupie
P: Ocena indywidualna
Lektura prasy i tekstów specjalistycznych, oglądanie i słuchanie programów o aktualnych zjawiskach i procesach językowych
F: Konsultacje indywidualne
Lektura prasy i tekstów specjalistycznych, oglądanie i słuchanie programów o aktualnych zjawiskach i procesach zachodzących w życiu kulturalnym, społecznym i politycznym Norwegii i Skandynawii.
Prezentacja norweskich i skandynawskich tekstów kultury
F: Dyskusja w grupie
Dyskusja nad tekstem naukowym, przygotowywanie wypowiedzi pisemnych o charakterze akademickim
F: Konsultacje indywidualne
Dyskusja nad kryteriami poprawności językowej.
Analiza poprawności tekstu pisanego pod względem gramatycznym, leksykalnym i stylistycznym.
Poprawa błędów popełnionych we własnych wypowiedzi pisemnych F: Sprawdzenie wykonanych zadań indywidualnych
P: Ocena wykonanych zadań indywidualnych
Omówienie zasad korzystania z dorobku naukowego innych osób w nawiązaniu do prawa autorskiego
F: Konsultacje indywidualne
Prezentacja własnych referatów o charakterze akademickich oraz omówienie i ocena referatów przygotowanych przez inne osoby F: Dyskusja w grupie
P: Indywidualna ocena wykonanych zadań
Uczestnictwo w wykładach i seminariach zaproszonych gości;
Włączenie studentów w aktywne przygotowywanie konferencji i imprez tematycznych związanych ze Norwegią i Skandynawią F: Dyskusja w grupie
Kryteria oceny:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura dostosowana do zainteresowań badawczych studentów i tematyki przygotowywanych prac magisterskich
Literatura fachowa, programy radiowe i telewizyjne
Strony internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: