Praktyczna nauka języka niemieckiego 09-PNJN-ILS-26
Przyroda i człowiek
Praca (ubieganie się o pracę, perspektywy i życie zawodowe)
Miłość (poszukiwanie partnerów, znane pary)
W świecie książek (preferencje czytelnicze)
Przysłówek
Przyimek
Liczebnik
Partykuły
Zdania
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Zna (w zakresie B2/1) słownictwo oraz gramatykę języka niemieckiego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Potrafi w języku niemieckim zrozumieć krótkie i częściowo dłuższe wypowiedzi, filmy, wiadomości telewizyjne, pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany i prezentowane są one w standardowej odmianie języka
Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, stosując przy tym różne strategie czytania
Potrafi w języku niemieckim porozumiewać się w miarę płynnie z rodzimymi użytkownikami języka oraz brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy
potrafi pisać zrozumiałe szczegółowe teksty na przygotowane uprzednio tematy, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji
Potrafi pracować w parach i w grupie przyjmując różne role i wykazując się otwartością i tolerancją wobec innych osób i kultur
Wykazuje otwartość na nowe idee i gotowość do zmiany opinii w świetle dostępnych danych lub argumentów
Ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego polskiego i niemieckiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć wypowiedzi ustne i pisemne, testy i kolokwia.
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Obowiązkowa obecność na zajęciach (w przypadku opuszczenia i nieusprawiedliwienia co najmniej 1/3 zajęć student nie uzyskuje oceny pozytywnej ze względu na niedostateczną frekwencję).
Napisanie 2 prac pisemnych, ocenianych według ustalonych kryteriów:
bdb, 20-19 pkt - bardzo dobre merytoryczne przedstawienie tematu, znakomita poprawność gramatyczna, leksykalna i interpunkcyjna wypracowania, bardzo bogaty zasób słownictwa, bardzo dobry styl
db+, 18-17 pkt - bardzo dobre merytoryczne przedstawienie tematu, nieliczne błędy gramatyczne, błędy leksykalne i interpunkcyjne, bogaty zasób słownictwa, dobry styl
db, 16-15 pkt - dobre merytoryczne przedstawienie tematu, nieliczne błędy gramatyczne, leksykalne i interpunkcyjne, dobry zasób słownictwa, dobry styl
dst+, 14-13 pkt - akceptowalne merytorycznie przedstawienie tematu, liczne błędy gramatyczne i leksykalne i interpunkcyjne, dobry zasób słownictwa, dobry styl
dst, 12-11 pkt - akceptowalne merytorycznie przedstawienie tematu, liczne błędy gramatyczne, leksykalne i interpunkcyjne, dostateczny zasób słownictwa, nieliczne błędy stylistyczne
ndst, 10 pkt i poniżej - praca bardzo słaba merytorycznie, bardzo liczne błędy gramatyczne, eksykalne i interpunkcyjne, bardzo słaby zasób słownictwa, liczne błędy stylistyczne
Napisanie testu/ kolokwium ocenianych wg podanych kryteriów:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76%-84%
dst+ 68-75%
dst 60%-67%
ndst 0-59%
Przygotowanie krótkich prezentacji indywidualnych wg podanych kryteriów:
bdb - bardzo dobre merytoryczne przedstawienie tematu, znakomita poprawność gramatyczna wypowiedzi, bardzo bogaty zasób słownictwa, znakomita wymowa, znakomita płynność wypowiedzi, bardzo dobra mowa ciała (kontakt wzrokowy, postawa)
db+ - bardzo dobre merytorycznie przedstawienie tematu z niewielkimi błędami gramatycznymi, bogaty zasób słownictwa, bardzo dobra wymowa, bardzo dobra płynność wypowiedzi, bardzo dobra mowa ciała (kontakt wzrokowy, postawa)
db - dobre merytorycznie przedstawienie tematu z błędami gramatycznymi, dobry zasób słownictwa, dobra wymowa (sporadyczne błędy), dobra płynność wypowiedzi, bardzo dobra mowa ciała (kontakt wzrokowy, postawa)
dst+ - akceptowalne merytorycznie przedstawienie tematu z błędami gramatycznymi, leksykalnymi, nieliczne błędy w wymowie, dobra płynność i mowa ciała (kontakt wzrokowy, postawa)
dst - akceptowalne merytorycznie przedstawienie tematu z licznymi błędami gramatycznymi, leksykalnymi, liczne błędy w wymowie, dostateczna płynność, akceptowalna mowa ciała (sporadyczne unikanie kontaktu wzrokowego, nieadekwatna postawa)
ndst - niezrozumiała wypowiedź ze względu na bardzo liczne błędy gramatyczne, leksykalne, w wymowie, słaba płynność, nieadekwatna mowa ciała (brak kontaktu wzrokowego, nieodpowiednia postawa – stanie przodem do ekranu zamiast do grupy)
Literatura
Hermann Funk - Studio d Mittelstufe. Cornelsen
Na początku semestru wykładowca poda aktualnie obowiązujący podręcznik oraz wskaże na materiały dodatkowe, które będą używane podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: