Praktyczna nauka języka kazachskiego 09-PNJKZ-35
Adam körki – şüberek; ubrania i kolory
U lekarza, ciało ludzkie, zdrowie, tryb warunkowy (warunek rzeczywisty -sA → AdI) Ćwiczenie modalności: przymus, konieczność (-Uw-I kerek / qajet / tiyis)
Hobby; co robisz w wolnym czasie? (Sport i my)
Qyzmet körsete bilu de - öner – usługi
Saıahattar (älem jäne biz) – podróże (Świat i my; rodzaje transportu: na lotnisku, na dworcu); popularne miejsca turystyczne w Kazachstanie i Polsce
Plany na przyszłość, praca i kariera; Ćwiczenia leksykalne / tryb warunkowy (warunek o małym prawdopodobieństwie -sA → Ar edi)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Potrafi konstruować wypowiedzi ustne w j. kazachskim na poziomie А2
Potrafi konstruować wypowiedzi pisemne w j. kazachskim na poziomie A2
Rozumie wypowiedzi w j. kazachskim na poziomie А2
Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w j. kazachskim na poziomie A2
Zna dogłębnie słownictwo z popularnych dziedzin
Potrafi posługiwać się zaawansowanymi konstrukcjami gramatycznymi
Zna dogłębnie przejawy kultury kazachskiej
Potrafi realizować projekty w grupach, jak również samodzielnie
Kryteria oceniania
- aktywność na zajęciach
- wykonanie i zaliczenie wszystkich prac domowych
- zaliczenie wszystkich kartkówek cząstkowych
- kolokwia na koniec każdego tematu. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia semestralnego jest zaliczenie wszystkich kolokwiów.
- wiedza w zakresie wszystkich tematów nabyta w wyniku zadań przewidzianych na zajęciach
- praca semestralna [praca semestralna polega na samodzielnym wykonaniu przez studenta składającego się z kilku części zadania; praca ma na celu ewaluację podstawowych kompetencji językowych studenta (czytanie, mówienie, pisanie oraz słuchanie)].
- warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszcza się nieusprawiedliwioną nieobecność na sześciu zajęciach)
- egzamin pisemny oraz ustny
*W przypadku prowadzenia zajęć przez kilku prowadzących udział materiału egzaminacyjnego/zaliczeniowego odpowiada procentowemu udziałowi prowadzących w zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Aqtay, Gülayhan, Jankowski, Henryk. 2011. Słownik kazachsko-polski. Kraków: Księgarnia akademicka
Aqtay, Gulayhan, Zuzanna Grzywacz, Henryk Jankowski. 2015. Kazakh for beginners Poznań: UNI-DRUK
Aqtay, Gulayhan, Katarzyna Stefaniak-Rak, Jakub Jakusik. 2015. Kazachski na co dzień Poznań: UNI-DRUK
Көшен, Тоты, Ақтай, Гүлайхан, Әбжан, Гүлмарт. 2000. Қазақ тілін үйренейік. Анкара: Bilig yayInları
З.С. Күзекова, Т.Т. Аяпова, Ф.Ш. Оразбаева, М.Қ. Мамаева. 2017. A1 Қазақ тілін қарапайым деңгейде меңгерудің деңгейлік тақырыптық лексикалық минимумы / Екінші басылым. – Астана: «Ұлттық тестілеу орталығы» РМҚК.
З.С. Күзекова, Т.Т. Аяпова, Ф.Ш. Оразбаева, М.Қ. Мамаева. 2017. A2 Қазақ тілін базалық деңгейде меңгерудің деңгейлік тақырыптық лексикалық минимумы / Екінші басылым. – Астана: «Ұлттық тестілеу орталығы» РМҚК.
Г. Қ. Досмамбетова, А. К. Балабеков, А. Т. Бозбаева-Хунг, А. Д. Сейсенова 2016. Қазақ тілі. Оқулық А1. Қарапайым деңгей. Астана: Ұлттық тестілеу орталығы.
А. К. Балабеков, А. Т. Бозбаева-Хунг, Г. Қ. Досмамбетова, Ә. Ж. Хазимова, Б. О. Салыхова. 2016. Қазақ тілі. Оқулық А2. Базалық деңгей. Астана: Ұлттық тестілеу орталығы.
Мемлекеттік тіл порталы: http://www.til.gov.kz
Strony poświęcone nauce języka kazachskiego:
http://www.soyle.kz/
http://qazaqtili.el.kz/kazak-tili//
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: