Praktyczna nauka języka japońskiego 09-PNJJ-26
Przykładowe tematy:
Tradycyjne japońskie święta
Życie codzienne obcokrajowca w Japonii
Człowiek i rodzina
Plany na przyszłość
Podróże – Japonia i świat
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
Zna podstawową terminologię, tematy i pojęcia dotyczące zagadnień gramatyczno-leksykalnych języka japońskiego.
Zna i potrafi wykorzystać językowo oraz pozajęzykowo podstawowe elementy kultury japońskiej niezbędne do funkcjonowania w japońskiej rzeczywistości.
Posiada wiedzę i kompetencje językowe (czytanie, słuchanie, wiedza gramatyczna, pisanie) odpowiadające poziomowi certyfikatu JLTP N4.
Formułuje wypowiedzi ustne umożliwiające komunikację w języku japońskim na poziomie podstawowym, zachowując poprawność językową (gramatyczną, leksykalną, fonetyczną).
Przygotowuje zwięzłe wypowiedzi pisemne w języku japońskim na zadany temat dotyczący życia codziennego, zachowując poprawność językową (gramatyczną, leksykalną, fonetyczną)
Potrafi poprawnie tłumaczyć z języka polskiego na japoński i z japońskiego na polski w zakresie wybranych tematów.
Dba o kulturę języka oraz uczestniczy w komunikacji interpersonalnej z różnymi grupami odbiorców, posługując się językiem japońskim, stosując odpowiednie słownictwo specjalistyczne i przestrzegając podstawowych zasad etykiety obowiązującej w obszarze kultury japońskiej.
Ma świadomość różnorodności kulturowej i światopoglądowej oraz docenia znaczenie wiedzy ze specjalistycznych dziedzin naukowych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z wielokulturowością i komunikacją międzykulturową.
Odznacza się krytyczną wrażliwością i tolerancją na cudze opinie oraz argumenty w dyskusji.
Realizuje projekt grupowy, w tym wystąpienia ustne, pełniąc w nim różne role, planować własny rozwój i rozwój członków zespołu, przygotować plan pracy w zespole, rozdzielać i wykonywać przydzielone zadania, analizować i prezentować wyniki, korzystając z różnych technik i narzędzi multimedialnych.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny; egzamin ustny; test; esej; praca na zajęciach, prace domowe
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza i umiejętności, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
Tokyo Gaikokugo Daigaku. Shokyu nihongo. Tokio: Bonjinsha 2005.
Ikushima, M., A. Komendzińska, H. Minaminosono, K. Nakanishi, N. Rządek, T. Yokose. Praktyczny kurs gramatyki języka japońskiego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM 1998.
Mainichi no kikitori gojūnichi. Tokio: Bonjinsha 1998.
Materiały dydaktyczne opracowane przez wykładowców.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: