Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - pisanie 09-PNJHp-3LH-36
1/ Opis wyglądu, cech charakteru oraz samopoczucia człowieka
2/ Opis zmian trwałych oraz czasowych, które przeżywa człowiek
3/ Relacje międzyludzkie: harmonia, konflikty, uczucia
4/ Wyrażanie opinii, w której wyraża zgodę lub jej brak, akceptację lub odmowę racji przedstawionym argumentom
5/ Przedstawienie tekstów narracyjnych, ich struktury i zasady ich redagowania.
6/ Przedstawienie słownictwa i struktury gramatyczne użyteczne przy redagowaniu tekstu narracyjnego.
7/ Słownictwo użyteczne przy pisaniu tekstu narracyjnego, wskaźniki spójności tekstu
8/ Lektura i analiza przykładowych tekstów narracyjnych
9/ Redagowanie tekstu narracyjnego
10/ Lektura krótkich tekstów literackich i nieliterackich o tematyce uniwersalnej obejmujących słownictwo abstrakcyjne.
11/ Interpretacja przeczytanych tekstów literackich i nieliterackich: językowa i pod względem treści.
12/ Krótka debata w grupach lub w parach dotycząca tematów związanych z czytanymi tekstami literackimi i nieliterackimi.
13/ Zdania rzeczownikowe
14/ Zdania przysłówkowe
15/ Zdania przymiotnikowe
W cyklu 2020/SZ:
1/ Przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B1+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego |
W cyklu 2021/SZ:
1/ Przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B1+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego |
Cele kształcenia
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Formułuje wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się płynnie i ze względną spontanicznością.
2/ Potrafi wypowiadać się, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
3/ Umie zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest jemu/jej w miarę znany.
4/ Zna schemat redagowania tekstu narracyjnego.
5/ Redaguje tekst narracyjny, tworzy spójny, jednolity i bogaty tekst.
6/ Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w bardziej złożonych tekstach literackich i nieliterackich obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego.
7/ Potrafi krótko zinterpretować przeczytane treści i wyrazić w dość prosty sposób własną opinię na ich temat.
8/ Potrafi prowadzić prostą dyskusję z innymi studentami na tematy uniwersalne, krótko przedstawiać własne argumenty i kwestionować argumenty innych studentów.
9/ Używa ze poprawnością formuł i struktur gramatycznych użytku codziennego związanych z sytuacjami przewidywalnymi.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- przygotowanie do zajęć
- ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć
- oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym oraz ustnym
Literatura
1) Álvarez Myriam, Ejercicios de escritura, niveles medio y avanzado, Anaya, 2001
2) Benetti, Giovanna; Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005
3) Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998
4) Castro, Francisca, Uso de la gramática española avanzado, Edelsa, Madrid, 1998
5) Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005
6) Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 4, SGEL, Madrid, 2005
7) Hernández Guillermo, Rellán Clara, Aprender a escribir 1,3, SGEL, 1998
8) Moreno, Concha, Curso de pefeccionamiento. SGEL, Madrid, 2006
9) Siles Artés, José & Jesús Sánchez Maza, Curso de lectura, conversación y redacción, nivel avanzado, SGEL, 1996
10) Tabernero Sala, Cristina, Pocas palabras no bastan, Actividades de comprensión y expresión de español para extranjeros, Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona
11) Giovanna Benetti, Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005
12) Chamorro, Mª Dolores et al., Abanico, Barcelona, Difusión, 2007.
13) Martín Peris, Ernesto et al., Gente 3. Barcelona, Difusión, 2005.
14) Equipo Prisma, Prisma B2. Avanza. Madrid, Edinumen, 2004.
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJ NA ROK AKADEMICKI 2020-21 2. Przystąpić do egzaminu w sesji letniej ma prawo Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze zimowym i w semestrze letnim oraz Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze letnim, ale z konsekwencjami opisanymi w poniższych punktach. 3. Student, który nie uzyskał pozytywnej oceny za moduł PNJ na koniec semestru zimowego ma obowiązek przystąpić do zaliczenia poprawkowego przedmiotów, z których uzyskał ocenę negatywną do końca kwietnia. Do tego czasu Student może warunkowo uczęszczać na zajęcia PNJ. 4. Jeśli w w/w terminie Student nie zaliczy przedmiotów PNJ, z których uzyskał ocenę negatywną w semestrze zimowym, wówczas by zyskać prawo do przystąpienia do zaliczenia tych przedmiotów we wrześniu, musi zaliczyć moduł PNJ w semestrze letnim (tzn. nie może mieć we wrześniu zaliczenia z semestru zimowego i zaliczeń/egzaminu z semestru letniego): a) Student, który nie zaliczy modułu PNJ w semestrze letnim, moduł PNJ z semestru zimowego powtarza w kolejnym roku akademickim, zaś przedmioty z modułu PNJ z semestru letniego zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu i jeśli uzyska zaliczenie przystępuje do egzaminu PNJ w sesji poprawkowej. b) Student, który zaliczy moduł PNJ w semestrze letnim przystępuje do egzaminu PNJ w sesji letniej, a przedmioty PNJ z modułu z sesji zimowej zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu. 5.Ustalone i przedstawione na pierwszych zajęciach warunki zaliczenia obowiązują przez cały semestr. Warunki zaliczenia obejmują obecność na zajęciach, jak również pracę własną Studenta poza zajęciami. 6 . Studenci mają prawo do 1 nieobecności nieusprawiedliwionej na każde 15 zajęć. 7. Studenci I roku nie mogą się starać o IOS dla modułu PNJ (wyjątkiem mogą być wybitne jednostki, np. olimpijczycy po uzyskaniu wcześniejszej zgody prowadzących na pojedyncze komponenty modułu). 8. Osoby wyjeżdżające na Erasmusa i nie posiadające ekwiwalentu powinny się skontaktować z prowadzącymi na początku semestru w celu ustalenia warunków zaliczenia przedmiotu. 9. Osoby wracające z Erasmusa po realizacji programu w semestrze zimowym są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ do końca kwietnia (pierwszy termin oraz ewentualny termin poprawkowy); natomiast osoby, które realizują program Erasmus w semestrze letnim są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ przed przystąpieniem do egzaminów (pisemnego i ustnego) w sesji letniej. Kryteria zaliczenia modułu PNJ na rok akademicki 2020-21 Jeżeli brakuje ekwiwalentu dla poszczególnych komponentów modułu, studenci Erasmusa są zobowiązani zarejestrować się do systemu USOS na początku semestru (tj. odpowiednio w październiku lub w lutym). Uwaga – obecność na zajęciach oraz rejestracja w systemie USOS są równoznaczne z zapoznaniem się z powyższymi uregulowaniami. |
W cyklu 2021/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJ NA ROK AKADEMICKI 2020-21 2. Przystąpić do egzaminu w sesji letniej ma prawo Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze zimowym i w semestrze letnim oraz Student, który uzyskał pozytywną ocenę za moduł PNJ w semestrze letnim, ale z konsekwencjami opisanymi w poniższych punktach. 3. Student, który nie uzyskał pozytywnej oceny za moduł PNJ na koniec semestru zimowego ma obowiązek przystąpić do zaliczenia poprawkowego przedmiotów, z których uzyskał ocenę negatywną do końca kwietnia. Do tego czasu Student może warunkowo uczęszczać na zajęcia PNJ. 4. Jeśli w w/w terminie Student nie zaliczy przedmiotów PNJ, z których uzyskał ocenę negatywną w semestrze zimowym, wówczas by zyskać prawo do przystąpienia do zaliczenia tych przedmiotów we wrześniu, musi zaliczyć moduł PNJ w semestrze letnim (tzn. nie może mieć we wrześniu zaliczenia z semestru zimowego i zaliczeń/egzaminu z semestru letniego): a) Student, który nie zaliczy modułu PNJ w semestrze letnim, moduł PNJ z semestru zimowego powtarza w kolejnym roku akademickim, zaś przedmioty z modułu PNJ z semestru letniego zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu i jeśli uzyska zaliczenie przystępuje do egzaminu PNJ w sesji poprawkowej. b) Student, który zaliczy moduł PNJ w semestrze letnim przystępuje do egzaminu PNJ w sesji letniej, a przedmioty PNJ z modułu z sesji zimowej zalicza w sesji poprawkowej we wrześniu. 5.Ustalone i przedstawione na pierwszych zajęciach warunki zaliczenia obowiązują przez cały semestr. Warunki zaliczenia obejmują obecność na zajęciach, jak również pracę własną Studenta poza zajęciami. 6 . Studenci mają prawo do 1 nieobecności nieusprawiedliwionej na każde 15 zajęć. 7. Studenci I roku nie mogą się starać o IOS dla modułu PNJ (wyjątkiem mogą być wybitne jednostki, np. olimpijczycy po uzyskaniu wcześniejszej zgody prowadzących na pojedyncze komponenty modułu). 8. Osoby wyjeżdżające na Erasmusa i nie posiadające ekwiwalentu powinny się skontaktować z prowadzącymi na początku semestru w celu ustalenia warunków zaliczenia przedmiotu. 9. Osoby wracające z Erasmusa po realizacji programu w semestrze zimowym są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ do końca kwietnia (pierwszy termin oraz ewentualny termin poprawkowy); natomiast osoby, które realizują program Erasmus w semestrze letnim są zobowiązane do zaliczenia komponentów PNJ przed przystąpieniem do egzaminów (pisemnego i ustnego) w sesji letniej. Kryteria zaliczenia modułu PNJ na rok akademicki 2020-21 Jeżeli brakuje ekwiwalentu dla poszczególnych komponentów modułu, studenci Erasmusa są zobowiązani zarejestrować się do systemu USOS na początku semestru (tj. odpowiednio w październiku lub w lutym). Uwaga – obecność na zajęciach oraz rejestracja w systemie USOS są równoznaczne z zapoznaniem się z powyższymi uregulowaniami. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: