Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - kompetencje zintegrowane IV 09-PNJHkz4-4LH-22
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Aktywna turystyka, podróże, miejscowości turystyczne w krajach hiszpańskojęzyżnych.
Gastronomia, zdrowie, zdrowy styl życia, sporty.
Sztuki plastyczne, galerie sztuki, muzea.
Muzyka, kino, telewizja, taniec, teatr, literatura.
Święta i lokalne uroczystości specyficzne dla poszczególnych krajów hiszpańskojęzycznych.
Przedstawienie opinii, w której wyraża się zgodę lub jej brak, akceptację lub odrzucenie przedstawionych argumentów.
Formułowanie hipotez i założeń dotyczące teraźniejszości, przeszłości oraz przyszłości.
Formułowanie zaleceń, dawanie rad.
Przeprowadzanie wywiadów.
Redagowanie róznych gatunków/typ tekstów: recenzji, streszczeń, wywiadów, opisów, tekstów narracyjnych.
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Formułuje przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka.
Potrafi brać czynny udział w dyskusjach, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi, wykłady i rozmowy.
Potrafi opisywać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynności, zdarzenia, uczucia, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej.
Rozumie bardziej zaawansowane teksty obejmujące szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego bez znajomości całości słownictwa i potrafi wyrazić w dość prosty sposób własną opinię na ich temat.
Używa poprawnie formuł i struktur gramatycznych użytku codziennego związanych z sytuacjami przewidywalnymi oraz stosuje urozmaicone słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i rejestrem wypowiedzi.
Zna różne, wybrane zagadnienia dotyczące kultury krajów hiszpańskojęzycznych.
Redaguje spójne, jednolite i bogate teksty rożnych gatunków i typów.
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Projekt
Esej
Prezentacja multimedialna
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
SEMESTR LETNI 2021 - ZAJĘCIA W TRYBIE ZDALNYM (za pomocą MS Teams)
Kryteria zaliczenia przedmiotu:
► obecność na zajęciach,
► aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć,
► wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami,
► oddawanie na czas wszystkich zadań pisemnych wyznaczonych przez prowadzącego / prowadzącą,
► prezentacja projektu,
► zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego w wyznaczonym terminie.
Sposoby oceniania:
► projekt (prezentacja multimedialna i kolokwium ustne) (50%)
► esej (20%)
► kolokwium pisemne (30%)
Daty zaliczeń (włączając w to również zaliczenie poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej we wrześniu.
Data kolokwium zaliczeniowego (kolokwium pisemne i esej): 15.06.21
Wystawienie oceny z końcowego kolokwium zaliczeniowego: 22.06.21 (podczas zajęć)
Poprawa zaliczenia: 10.09.21
Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1+
Minimalny poziom znajomości języka wymagany do zaliczenia przedmiotu na końcu semestru: B2
Literatura
‒ Alonso Cuenca, Montserrat; Prieto Prieto, Rocío (2012). Embarque 3. Madrid: Edelsa.
‒ Álvarez Martínez, M.ª Ángeles et al. (2001). Sueña 3. Madrid: Anaya.
‒ Álvarez Martínez, M.ª Ángeles et al. (2006). Vuela 5. Madrid: Anaya.
‒ Álvarez Martínez, M.ª Ángeles et al. (2006). Vuela 6. Madrid: Anaya.
‒ Álvarez Ramos, Damaris et al. (2008). Destino Erasmus 2. Barcelona: UB & SGEL.
‒ Blanco Canales, Ana; Fernández López, M.ª Carmen; Torrens Álvarez, M.ª Jesús (2001). Sueña 4. Madrid: Anaya.
‒ Cerrolaza Aragón, Matilde; Cerrolaza Gilo, Óscar; Llovet Barquero, Begoña (2010). Pasaporte. Nivel 4. Madrid: Edelsa.
‒ Chamorro, Mª Dolores et al. (2007). Abanico. Barcelona: Difusión.
‒ Corpas, Jaime et al. (2007). Aula 5. Barcelona: Difusión.
‒ Equipo Prisma (2004). Prisma B2. Avanza. Madrid: Edinumen.
‒ Martín Peris, Ernesto; Sans Baulenas, Neus (2004). Gente 2. Barcelona: Difusión.
‒ Martín Peris, Ernesto; Sánchez Quintana, Nuria; Sans Baulenas, Neus (2005). Gente 3. Barcelona: Difusión.
‒ Moreno, Concha; Tuts, Martina (2009). Cinco estrellas. Español para el turismo. Madrid: SGEL.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: