Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - kompetencje zintegrowane III 09-PNJHkz3-4LH-22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Formułuje przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka.
Potrafi brać czynny udział w dyskusjach, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
Rozumie teksty audiowizualne (z zakresu kinematografii).
Używa poprawnie formuł i struktur gramatycznych użytku codziennego związanych z sytuacjami przewidywalnymi oraz stosuje urozmaicone słownictwo i frazeologię zgodnie z tematem i rejestrem wypowiedzi.
Potrafi opisywać osób, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynności, zdarzenia, uczucia, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej.
Rozumie bardziej zaawansowane teksty obejmujące szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego bez znajomości całości słownictwa i potrafi wyrazić w dość prosty sposób własną opinię na ich temat.
Redaguje teksty narracyjne i opisowe, tworzy spójne, jednolite i bogate teksty.
Zna gatunki i techniki filmowe oraz potrafi wykorzystać tę wiedzę do analizowania poszczególnych scen.
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Projekt
Esej
Prezentacja multimedialna
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ Aixalà, Evelyn et al. (2009). Clase de cine. Actividades para la visualización de películas en español. Barcelona: Difusión.
‒ Altman, Rick (2000). Los géneros cinematográficos. Barcelona: Paidós.
‒ Álvarez Ramos, Damaris et al. (2008). Destino Erasmus 2. Barcelona: UB & SGEL.
‒ Balló, Jordi (2000). Imágenes del silencio: los motivos visuales en el cine. Barcelona: Anagrama.
‒ Bazin, André (1990). ¿Qué es el cine? Madrid: Rialp.
‒ Chamorro, Mª Dolores et al. (2007). Abanico. Barcelona: Difusión.
‒ Equipo Prisma (2004). Prisma B2. Avanza. Madrid: Edinumen.
‒ Sánchez Lobato, Jesús; Moreno García, Concha; Santos Gargallo, Isabel (2005). Nuevo Español sin fronteras 3. Madrid: SGEL.
‒ Stam, Robert (2001). Teorías del cine. Una introducción. Barcelona: Paidós.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: