Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - kompetencje zintegrowane II 09-PNJHkz2-3LH-12
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Posiada umiejętności językowe na poziomie B1+ wg ESOKJ.
Zna podstawowe teorie i definicję uczenia się oraz kluczowe pojęcia związane z procesem uczenia się języków obcych.
Posiada podstawową wiedzę związaną ze stylami i strategiami uczenia się oraz wpływu uwagi i pamięci na nich.
Potrafi rozpoznać strategie aktywizowane przez siebie w trakcie realizacji zadań na zajęciach i poza nimi.
Potrafi podejść refleksyjnie do procesu uczenia się, rozwijąć realne i pozytywne przekonania związane z tym procesem.
Potrafi wybrać właściwe dla danego zadania językowego strategie uczenia się zgodnie ze swoim stylem uczenia się.
Potrafi oceniać skuteczność stosowanych przez siebie strategii uczeniowych i jest świadomy ich zastosowania.
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i doskonalenia umiejętności w kontekście przyszłego życia zawodowego.
Korzysta ze słowników i innych narzędzi cyfrowych do uzyskania informacji ułatwiających wykonanie zadań oraz uzupełniających wiedzę.
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Ćwiczenia
Ćwiczenia realizowane w domu
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
- Alonso, Encina, Ser profesor/a, Aprender a enseñar 1 Los protagonistas y la preparación de clase Edelsa, 2012, Madrid
- Alonso, Encina, Ser profesor/a, Aprender a enseñar 2 Los componentes y las actividades de la lengua, Edelsa, 2012, Madrid
- Alonso, Encina, Ser profesor/a, Aprender a enseñar 3 Edelsa, 2016, Madrid
- Alonso, Encina, ¿Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo?, Edelsa, 1994, Madrid
- Arno Giovannini, Ernesto Martín Peris y otros, Profesor en acción 1 El proceso de aprendizaje, Profesor en acción 2 Áreas de trabajo, Profesor en acción 3 Destrezas, Edelsa, 2000, Madrid
- Cottrell, Stella, Podręcznik umiejętności studiowania, Zysk i S-ka, 2007
- Chamorro María Dolores, Martínez Gila Pablo, Muntal Jaume, Bitácora 3, Nueva edición, Cuaderno de ejercicios, Difusión, 2017
- Chamorro María Dolores, Martínez Gila Pablo, Muntal Jaume, Pascual Luisa, Bitácora 4, Nueva edición, Cuaderno de ejercicios, Difusión, 2018
- Herrera Francisco, Sans Neus (dir.) y otros Cuadernos de didáctica, Enseñar léxico en el aula de español, El poder de las palabras, Barcelona, Difusión S. L., 2017
- Sans Baulenas Neus, Martín Peris Ernesto, Garmendia Agustín, Conejo Emillia, Garrido Pablo, Bitácora 3, Nueva edición, Libro del alumno, Difusión, 2017
- Sans Baulenas Neus, Martín Peris Ernesto, Conejo Emillia, Acquaroni Rosana, Bitácora 4, Nueva edición, Libro del alumno, Difusión, 2018
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: