Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - kompetencje zintegrowane I 09-PNJHkz1-3LH-12
Przeanalizowanie teoretycznych aspektów związanych z tematyką:
optymalne i skuteczne uczenie się - efektywna nauka.
Identyfikacja umiejętności: profil osobisty, styl nauki, preferowane style i strategie uczenia się.
Strategie aktywnego uczenia się na konkretnych przykładach.
Uczenie się z motywacją.
Trening strategiczny - narzedzia zbierania danych i rozwijania kompetencji strategicznej na przykładzie ankiet i kwestionariuszy.
Trening strategiczny - narzedzia zbierania danych i rozwijania kompetencji strategicznej m. in. poprzez pracę z tekstem.
Przećwiczenie zdobytej wiedzy stosując wybrane strategie podczas realizacji konkretnych zadań w celu rozwijania kompetencji m. in. czytania ze zrozumieniem oraz redagowania wypowiedzi pisemnej w oparciu o teksty źródłowe.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Posiada umiejętności językowe na poziomie B1+ wg ESOKJ.
Zna podstawowe teorie i definicję uczenia się oraz kluczowe pojęcia związane z procesem uczenia się języków obcych.
Posiada podstawową wiedzę związaną ze stylami i strategiami uczenia się oraz różnymi typami motywacji.
Potrafi rozpoznać strategie aktywizowane przez siebie w trakcie realizacji zadań na zajęciach i poza nimi.
Potrafi podejść refleksyjnie do procesu uczenia się, rozwijąć realne i pozytywne przekonania związane z tym procesem.
Potrafi wybrać właściwe dla danego zadania językowego strategie uczenia się zgodnie ze swoim stylem uczenia się.
Potrafi oceniać skuteczność stosowanych przez siebie strategii uczeniowych i jest świadomy ich zastosowania.
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i doskonalenia umiejętności w kontekście przyszłego życia zawodowego.
Korzysta ze słowników i innych narzędzi cyfrowych do uzyskania informacji ułatwiających wykonanie zadań oraz uzupełniających wiedzę.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Ćwiczenia realizowane w czasie zajęć
Ćwiczenia realizowane w domu
Projekt : Cuaderno de aprendizaje estratégico
Literatura
- Alonso, Encina, Ser profesor/a, Aprender a enseñar 1 Los protagonistas y la preparación de clase Edelsa, 2012, Madrid
- Alonso, Encina, Ser profesor/a, Aprender a enseñar 2 Los componentes y las actividades de la lengua, Edelsa, 2012, Madrid
- Alonso, Encina, Ser profesor/a, Aprender a enseñar 3 Edelsa, 2016, Madrid
- Alonso, Encina, ¿Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo?, Edelsa, 1994, Madrid
- Arno Giovannini, Ernesto Martín Peris y otros, Profesor en acción 1 El proceso de aprendizaje, Profesor en acción 2 Áreas de trabajo, Profesor en acción 3 Destrezas, Edelsa, 2000, Madrid
- Benetti, Giovanna; Casellato, Mariarita; Messori, Gemma, Más que palabras, Difusión, 2005
- Cottrell, Stella, Podręcznik umiejętności studiowania, Zysk i S-ka, 2007
- Chamorro María Dolores, Martínez Gila Pablo, Muntal Jaume, Bitácora 3, Nueva edición, Cuaderno de ejercicios, Difusión, 2017
- Herrera Francisco, Sans Neus (dir.) y otros Cuadernos de didáctica, Enseñar léxico en el aula de español, El poder de las palabras, Barcelona, Difusión S. L., 2017
- Sans Baulenas Neus, Martín Peris Ernesto, Garmendia Agustín, Conejo Emillia, Garrido Pablo, Bitácora 3, Nueva edición, Libro del alumno, Difusión, 2017
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH NA ROK AKADEMICKI 2020-21 Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej we wrześniu. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu roku akademickiego, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. |
W cyklu 2021/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA MODUŁU PNJH NA ROK AKADEMICKI 2020-21 Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej we wrześniu. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu roku akademickiego, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: